Sponsorzy skoków narciarskich zyskali w styczniu 100 mln zł
Wartość medialna marek eksponowanych podczas telewizyjnych transmisji skoków narciarskich wyniosła w styczniu prawie 100 mln zł - wynika z badania Pentagon Research. Najwięcej zyskał na tym Harnaś.
W styczniu podczas telewizyjnych transmisji zawodów w skokach narciarskich marki pojawiały się 10,8 tys. razy, osiągając wartość medialną 99,9 mln zł - pokazuje badanie przeprowadzone przez Pentagon Research. Największy zysk marketingowy zanotowały dzięki temu Harnaś (jego logo było eksponowane 1 238 razy) i Viessmann (1 036 ekspozycji). Ogółem marki firm pojawiały się podczas transmisji sportowych w telewizji prawie 120 tys. razy, czego wartość medialna wyniosła ponad 170 mln zł.
Z kolei relacje z rozgrywek siatkarskich zapewniły ich sponsorom promocję o wartości 34 mln zł, z czego najwięcej przypadło Plusowi, którego logo pojawiało się na ekranie dokładnie 10 839 razy. Firmy wspierające piłkarzy ręcznych (głównie PKO BP i Hummel) zaoszczędziły dzięki telewizyjnym transmisjom ich meczów 12,6 mln zł, a sponsorzy rajdu Dakar (przede wszystkim PKN ORLEN) - 4,8 mln zł. Natomiast wartość medialna marek eksponowanych podczas transmisji meczów piłki nożnej wyniosła tylko niecałe 4 mln zł.
Badanie efektywności telewizyjnego sponsoringu sportowego prowadzonego przez browary zostało zrealizowane przez Pentagon Research w styczniu bieżącego roku w następujących stacjach: TVP1, TVP2, TVP3 pasmo wspólne, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN TURBO, Polsat, Polsat Sport i TV4.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Sponsorzy skoków narciarskich zyskali w styczniu 100 mln zł