Sprzedawcy telewizorów rekomendują LCD
Sprzedawcy sprzętu elektronicznego w USA polecają swoim klientom telewizory LCD trzy razy częściej niż odbiorniki plazmowe.
Tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę J.D. Power and Associates, która w ciągu ostatnich sześciu miesięcy wysłała do sklepów elektronicznych dwa tysiące specjalnie przeszkolonych "tajemniczych kupców" - informuje serwis TVPredictions.com.
Osoby te wykazywały zainteresowanie tylko telewizorami o przekątnych ekranu co najmniej 40 cali. Okazało się, że sklepy mocno promują odbiorniki LCD kosztem ich plazmowych odpowiedników.
Dla samej firmy J.D. Power and Associates było to sporym zaskoczeniem, jako że wskazuje ona na przewagi jakie plazmy mają nad LCD, np. wyświetlanie wysokiej jakości czerni czy lepsze pokazywanie szybko poruszających się obiektów.
Dlaczego więc sklepy częściej rekomendują LCD? Zdaniem analityków z J.D. Power główną przyczyną jest tutaj brak dostatecznej wiedzy personelu na temat telewizorów z płaskimi ekranami. Dla przykładu 38 procent sprzedawców niezgodnie ze stanem faktycznym twierdziło, że odbiorniki LCD mają dłuższą żywotność od plazm.
Przeprowadzony przez firmę test pokazał również, że spośród telewizorów LCD sprzedawcy najczęściej polecali urządzenia firm Samsung (38 procent) i Sony (25 procent). Tymczasem w przypadku odbiorników plazmowych liderem był Panasonic (37 procent) przed Samsungiem (14 procent) i Pioneerem (12 procent).
źródło: TVPredictions.com
Dołącz do dyskusji: Sprzedawcy telewizorów rekomendują LCD