Chińska zadyszka Apple. Dużo więcej z usług
Apple w zeszłym kwartale osiągnął wzrost przychodów o prawie 10 proc., przy czym w Chinach dynamika była ponad dwa razy niższa. Najmocniej koncern rośnie w obszarze usług. Na czysto zarobił 23,4 mld dolarów.
W kwartale zakończonym 28 czerwca 2025 roku, trzecim w jego bieżącym roku rozrachunkowym, Apple wypracował 94,04 mld dolarów przychodów sprzedażowych, o 9,6 proc. więcej niż przed rokiem.
W obszarze usług dynamika wyniosła 13,3 proc. – z 24,21 do 27,42 mld dolarów. Natomiast wpływy z produktów zwiększyły się o 8,2 proc. do 66,61 mld.
iPhone’y dalej hitem, spadek w akcesoriach i iPadach
Prawie połowę swoich przychodów Apple niezmiennie notuje ze sprzedaży iPhone’ów. W minionym kwartale było to 44,58 mld dolarów, a rok wcześniej 39,3 mld.
Wpływy z komputerów Mac zwiększyły się zaś r/r z 7,01 do 8,05 mld dolarów, natomiast te z iPadów zmalały z 7,16 do 6,58 mld, a z urządzeń wearable, akcesoriów i sprzętu domowego – z 8,1 do 7,4 mld.
Przychody koncernu poszły w górę we wszystkich głównych regionach jego działalności. Przy czym w Chinach wzrost wyniósł tylko 4,3 proc. – z 14,73 do 15,37 mld dolarów.
W Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej nastąpił wzrost z 37,68 do 41,2 mld, a w Europie – z 21,88 do 24,01 mld.

Kwartalne koszty sprzedażowe Apple zwiększyły się r/r z 46,1 do 50,32 mld dolarów, a wydatki operacyjne – z 14,33 do 15,52 mld.
Na poziomie sprzedażowym brutto zysk koncernu poszedł w górę z 39,68 do 43,72 mld dolarów, na operacyjnym – z 25,35 do 28,2 mld, a w ujęciu netto – z 21,45 do 23,43 mld (a w przeliczeniu na akcję: z 1,4 do 1,57 dolara.

Wyniki Apple przebiły średnią prognoz analityków zarówno pod względem przychodów, jak i zyskowności. Spodziewano się, że firma zanotuje 89,53 mld dolarów wpływów (m.in. 40,22 mld z iPhone’ów, 26,8 mld z usług, 7,26 mld z Maców i 7,24 mld z iPadów) i 1,43 dolara zysku netto na akcję.
Po publikacji wyników akcje koncernu w handlu posesyjnym drożały o niecałe 2 proc.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Chińska zadyszka Apple. Dużo więcej z usług