Ponad 9 mln inteligentnych głośników sprzedano w I kw. Amazon przed Google
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na całym świecie sprzedanych zostało 9,2 miliona inteligentnych głośników - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
Globalna sprzedaż "smart speakers" rok do roku wzrosła aż o 278 proc., z 2,4 miliona do 9,2 miliona sztuk.
W I kwartale br. liderem był Amazon, który sprzedał 4 miliony urządzeń Amazon Echo - dwa razy więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie. Jednocześnie ze względu na rosnącą konkurencję, rynkowy udział firmy wyraźnie spadł: z 81,8 proc. do 43,6 proc.
Na drugim miejscu znalazło się Google, które sprzedało 2,4 miliona głośników Google Home, wobec ok. 300 tys. przed rokiem. Dało to gigantowi z Mountain View 26,5 proc. udziału w rynku. Ostatnie miejsce na podium zajęła Alibaba, która sprzedała 700 tys. swoich urządzeń.
Strategy Analytics szacuje, że Apple w pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedało 600 tys. głośników HomePod. Dało to dopiero czwarte miejsce w rankingu i 6 proc. udziału w rynku, przy czym warto podkreślić, że głośnik koncernu z Cupertino debiutował na rynku w lutym br. Top 5 zestawienia zamyka chińska firma Xiaomi.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Ponad 9 mln inteligentnych głośników sprzedano w I kw. Amazon przed Google