Środowy mecz Polska-Argentyna ściął widownię Netfliksa o połowę
Środowy mecz Polska-Argentyna, po którym nasza drużyna awansowała do kolejnej fazy mundialu, był najpopularniejszym spotkaniem podczas tegorocznych mistrzostw świata w piłce nożnej w Katarze. Podczas spotkania transmitowanego w TVP1, TVP 4K i na platformach internetowych TVP Sport, znaczenie mniejszą popularnością cieszyły się nie tylko inne stacje, ale też niektóre serwisy streamingowe jak np. Netflix.
Mecz, który przegraliśmy 0:2, przyciągnął do TVP1, TVP Sport i TVP 4K średnio 10,57 mln widzów – wynika z danych Nielsena. Stacje transmitujące spotkanie miały w tym czasie 65,96 proc. udziału w rynku. Telewizja Polska podała, że w aplikacji TVP Sport mecz śledziło 1,9 mln osób.
Hitowe spotkanie wpłynęło też na widownię serwisów streamingowych. - Średni AMR Netflixa na wszystkich urządzeniach w godzinach wspomnianego meczu był średnio niższy o 52 proc. w porównaniu ze średnią oglądalnością tej platformy we wcześniejszych listopadowych środach - napisał na Linkedin Michał Buszko z Nielsena.
Zamiast średnio ok. 250 tys. widzów w minucie jak bywało w poprzednie środy wieczorem, w ostatnią środę w najgorszym momencie między 20.00 a 22.00 Netfliksa oglądało ok. 125 tys. osób.
W czasie meczu wzrosła też oglądalność platform CDA, WP Pilot i Canal+ Online. Wszystkie mają one w ofercie kanał TVP1, który transmitował spotkanie. Była to alternatywa wobec korzystania z aplikacji TVP Sport dla widzów nieposiadających tradycyjnej telewizji.

Mecz Polska - Francja w niedziele o godz. 16.00
Piłkarska reprezentacja Polski w 1/8 finału mistrzostw świata zagra z Francją. Mecz odbędzie się w niedzielę o godz. 16.00. Transmisja w TVP1, TVP Sport, TVP 4K i platformach internetowych TVP Sport.
Według badania Mediapanel we wrześniu br. Netflixa jako stronę internetową i aplikację mobilną odwiedziło 12,21 mln polskich użytkowników (dało to 41,13 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Środowy mecz Polska-Argentyna ściął widownię Netfliksa o połowę