„Szkło kontaktowe” ogląda mniej widzów, ale ma większe wpływy z reklam
381 tys. osób - tyle wyniosła średnia widownia „Szkła kontaktowego” w ostatnim roku. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej magazyn TVN24 stracił nieco widzów, ale wzrosły jego wpływy reklamowe.
Średnia widownia „Szkła kontaktowego” w okresie od 18 stycznia 2013 roku do 16 stycznia 2014 roku wyniosła 381 tys. osób. Przełożyło się to na 3,28 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 1,42 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Program emitowany jest na antenie TVN24 codziennie o godz. 22.00.
Najchętniej oglądany odcinek magazynu w analizowanym okresie wyemitowano 13 marca 2013 roku. Zainteresował on 561 tys. widzów.
Trzy topowe odcinki „Szkła kontaktowego” w ostatnim roku
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
13-03-2013 | 22:03 | 561 466 | 4,73% |
23-01-2013 | 21:59 | 554 775 | 4,48% |
26-01-2013 | 21:59 | 545 687 | 4,41% |
W porównaniu do analogicznego odstępu czasu rok wcześniej program stracił 15 tys. osób. W okresie od 18 stycznia 2012 roku do 17 stycznia 2013 roku „Szkło kontaktowe” oglądało bowiem 396 tys. widzów, a udział plasował się na poziomie odpowiednio na 3,45 proc. oraz 1,86 proc.
Magazyn jeszcze większą stratę zanotował w porównaniu do poprzednich odcinków czasu. W okresie od 18 stycznia 2011 roku do 17 stycznia 2012 roku program śledziło średnio 447 tys. osób (odpowiednio 3,89 proc. oraz 1,73 proc. udziału), a od 18 stycznia 2010 roku do 17 stycznia 2011 roku - 464 tys. osób (3,98 proc. oraz 2,02 proc.).
Porównanie oglądalności programu z latami poprzednimi
Okres | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
18.01.2010 - 17.01.2011 | 464 307 | 3,98% | 2,02% |
18.01.2011 - 17.01.2012 | 446 550 | 3,89% | 1,73% |
18.01.2012 - 17.01.2013 | 395 938 | 3,45% | 1,86% |
18.01.2013 - 16.01.2014 | 381 178 | 3,28% | 1,42% |
W paśmie nadawania audycji Moniki Olejnik kanał TVN24 wygrał walkę o widza ze stacją TVP Info, która w tym czasie notowała 2,72 proc. udziału. Zdecydowanie słabiej od TVN24 radził sobie też Polsat News - 0,79 proc. Taka sama była kolejność wśród widzów w grupie komercyjnej.
Oglądalność magazynu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN24 - Szkło kontaktowe | 381 178 | 3,28% | 1,42% |
TVP INFO | 316 472 | 2,72% | 1,24% |
Polsat News | 92 162 | 0,79% | 0,70% |
Wpływy reklamowe TVN24 przy emisji „Szkła kontaktowego” w analizowanym okresie wyniosły 37,33 mln zł. W porównaniu do poprzedniego roku były one wyższe o 5,07 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Okres | Wpływy (w zł) |
18.01.2010 - 17.01.2011 | 41 666 291 |
18.01.2011 - 17.01.2012 | 29 785 159 |
18.01.2012 - 17.01.2013 | 32 255 468 |
18.01.2013 - 16.01.2014 | 37 328 366 |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: „Szkło kontaktowe” ogląda mniej widzów, ale ma większe wpływy z reklam