T-Mobile Polska zyskuje abonentów. 100 tys. więcej korzysta ze światłowodu
Na koniec ub.r. T-Mobile Polska miał 12,59 tys. klientów, z czego liczba abonentów przez rok zwiększyła się prawie o 150 tys. Natomiast grono użytkowników internetu szerokopasmowego zwiększyło się ze 154 do 260 tys.
W ub.r. T-Mobile Polska zyskał netto 80 tys. klientów. O ile liczba użytkowników ofert prepadowych zmalała z 4,46 do 4,39 mln, o tyle liczba abonentów poszła w górę z 8,05 do 8,2 mln.
- W roku 2023 wykonaliśmy duży krok naprzód pod względem jakości obsługi, usług, zwiększenia różnorodności ofert i dopasowania ich do potrzeb klientów. Widzimy wyraźnie, że nasza oferta konwergentna zyskuje na popularności, a rozwój zasięgu usług światłowodowych oraz uruchomiona niedawno sieć 5G Bardziej pozwalają docierać z kompletnym wachlarzem usług do kolejnych grup odbiorców - komentuje w komunikacie Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.
CZYTAJ TEŻ: Mery Spolsky promuje 5G w T-Mobile
- Ważnym elementem naszej strategii doceniania klientów było także uruchomienie Magenta Moments, pierwszego wśród polskich operatorów programu, w którym na klientów czekają darmowe bonusy i zniżki przygotowane we współpracy z najlepszymi partnerami polskimi i międzynarodowymi - dodaje.
106 tys. więcej użytkowników światłowodu
Od kilku lat T‑Mobile Polska oferuje, na sieciach operatorów stacjonarnych, internet szerokopasmowy. W ub.r. zaczął współpracę w tym zakresie z Grupą Vectra oraz spółką Polski Światłowód Otwarty zarządzającą infrastrukturą stacjonarną UPC Polska.
Na koniec grudnia z internetu szerokopasmowego od T-Mobile korzystało 260 tys. klientów, wobec 154 tys. rok wcześniej.

W górę wpływy i zysk T-Mobile, 40 proc. więcej na prąd
T-Mobile Polska w całym ub.r. osiągnął 6,98 mld zł przychodów, o 5,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Operator wylicza, że złożyły się na to wzrost liczby użytkowników łącznie i tych wybierających większą liczbę usług i droższe plany taryfowe, a także rozwój w obszarze usług biznesowych, zwłaszcza ICT i bezpieczeństwa.
Skorygowany zysk EBITDA AL. w ub.r. zwiększył się o 1 proc. do 1,79 mld zł, a w samym czwartym kwartale - o 5,3 proc. do 419 mln zł. - Wciąż obserwujemy wpływ wzrostu kosztów wynikających z inflacji, które ograniczyły dynamikę wzrostu EBITDA AL w pierwszym kwartale. Mimo tego, poprawialiśmy wynik z kwartału na kwartał, zwłaszcza w ostatnich trzech miesiącach roku, co pozwoliło wypracować wzrost EBITDA AL w wysokości 1% w skali roku - zauważa Andreas Maierhofer.
CZYTAJ TEŻ: 14 nowych kanałów w ofercie T-Mobile

Operator wskazuje, że jego koszty energii elektrycznej zwiększyły się w ub.r. o ponad 40 proc. Więcej wydał też na czynsze i inne opłaty rozliczane w euro, a także na wynagrodzenia pracowników. - Miniony rok sam w sobie był wyzwaniem ze względu na wszystkie przeciwności, z którymi musieliśmy się zmierzyć, związane z trudną sytuacją gospodarczą, a zwłaszcza inflacją. Ale fakt, że w tych warunkach przeprowadziliśmy masowy rollout sieci mający na celu zapewnienie naszym klientom najlepszego doświadczenia 5G, czyni to jeszcze bardziej znaczącym osiągnięciem - podkreśla Juraj Andras, członek zarządu ds. finansowych w T‑Mobile Polska.
- Zamierzamy kontynuować inwestycje w najlepsze doświadczenia klientów oparte na najwyższej jakości sieci oraz obsługi, jak również kompleksowych rozwiązaniach dla klientów indywidualnych i biznesowych - zapowiada Andreas Maierhofer.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska zyskuje abonentów. 100 tys. więcej korzysta ze światłowodu