T-Mobile Polska z 15,8 mln klientów, wpływy i zysk rosną dzięki GTS
Na koniec czerwca br. operator telekomunikacyjny T-Mobile Polska miał 15,827 mln użytkowników. W minionym kwartale przybyło klientów ofert na kartę, a ubyło abonentów. Firma zanotowała niewielkie wzrosty przychodów i zysku EBITDA, m.in. dzięki integracji z przejętą firmą GTS Poland.
W drugim kwartale br. liczba klientów T-Mobile Polska wzrosła o 32 tys., do 15,827 mln. Przy czym liczba użytkowników taryf abonamentowych zmalała o 76 tys., do 6,708 mln, a tych korzystających z taryf na kartę (oferowanych pod marką Heyah, która w kwietniu została udostępniona w nowej wersji) wzrosła o 108 tys., do 9,118 mln.
Średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) dla wszystkich klientów T-Mobile wyniósł z minionym kwartale 23 zł, tyle samo co kwartał wcześniej i o 4,2 proc. mniej niż w drugim kwartale ub.r. (wtedy były to 24 zł). Wartość ARPU dla klientów abonamentowych wzrosła z kwartału na kwartał o 2,3 proc., do 45 zł.

W drugim kwartale br. przychody T-Mobile Polska wyniosły 1,574 mld zł, o 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej, a w pierwszym półroczu br. - 3,176 mld zł, o 6,4 proc. więcej niż przed rokiem. - Wzrost całkowitych przychodów T-Mobile Polska zawdzięcza zakończonej z sukcesem integracji z GTS Poland, która przyniosła Spółce strumień dodatkowych przychodów z segmentu usług stacjonarnych dla klientów biznesowych. Dzięki realizowanym synergiom przychody uzyskiwane z tego segmentu w drugim kwartale wyniosły 110 mln zł i wykazywały pozytywny trend w ujęciu kwartalnym rosnąc o 8,9 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału tego roku. W segmencie usług mobilnych przychody w pierwszym półroczu ustabilizowały się i w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku wzrosły o 0,1 proc., osiągając wartość 2,965 mld zł - informuje spółka w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl.

EBITDA operatora w drugim kwartale br. wyniosła 591 mln zł, o 0,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Marża EBITDA w tym okresie osiągnęła wartość 37,6 proc. i była niższa o 1,1 pkt proc. niż w drugim kwartale ub.r.
- Kiedy w czerwcu dołączyłem do zespołu T-Mobile Polska kończył się proces optymalizacji operacyjnej i kosztowej firmy. Jego pierwsze efekty są już dziś widoczne w wynikach finansowych spółki wypracowanych w drugim kwartale tego roku. Ponadto zakończona integracja GTS z T-Mobile wywiera pozytywny wpływ na przychody i procentuje z kwartału na kwartał w obszarze usług zintegrowanych dla biznesu - komentuje Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska. - W wynikach operacyjnych spółki widoczna jest potrzeba położenia większego nacisku na relacje z klientami i to będzie jeden z naszych priorytetów w drugiej połowie roku - zapowiada.

T-Mobile podaje, że zasięg oferowane przez firmę internetu LTE na koniec drugiego kwartału wynosił ponad 77 proc. populacji Polski i wzrósł w tym okresie o 6 pkt proc. W czerwcu klienci telekomu przesłali w technologii LTE ponad 6000TB danych, o prawie 14 proc. więcej niż w styczniu.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska z 15,8 mln klientów, wpływy i zysk rosną dzięki GTS