Teledysk „Bohemian Rhapsody” z miliardem odtworzeń na YouTube. Queen zapowiada kampanię „You Are The Champions”
YouTube poinformował, że kultowy teledysk zespołu Queen do utworu „Bohemian Rhapsody” osiągnął miliard odsłon w serwisie i stał się tym samym pierwszym filmem sprzed 1990 roku, któremu udało się tego dokonać. Z okazji rekordu na oficjalnym kanale Queen udostępniono zremasterowaną wersję przeboju, grupa zapowiada także kampanię „You Are The Champions”, w której internauci będą mogli powalczyć o udział w trzech nowych teledyskach do utworów Queen stworzonych w całości przez społeczność fanów.
Jak informuje YouTube teledysk Queen „Bohemian Rhapsody” z 1975 r. przekroczył pułap miliarda wyświetleń na platformie, stając się tym samym najstarszym klipem w historii, który dołączył do tego „miliardowego klubu”. Poprzednim rekordzistą było wideo do „November Rain” zespołu Guns N'Roses wydane w 1992 r.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy wszystkie nagrania Queen zdobyły ponad 3,45 mld wyświetleń na YouTube. Najwięcej odtworzeń grupa zanotowała w Stanach Zjednoczonych (468 mln), Meksyku (455 mln), Brazylii (179 mln), Włoszech (165 mln) i Japonii (150 mln).
Aby uczcić rekord na YouTube trafiła zremasterowana wersja wideo do „Bohemian Rhapsody”. Teledysk jest dostępny na oficjalnym kanale zespołu Queen. Fani mogą teraz oglądać historyczne nagranie w wysokiej jakości obrazu i dźwięku.
Zespół Queen, we współpracy z YouTube Music, Universal Music Group i Hollywood Records ogłosił również uruchomienie „You Are The Champions”, czyli kampanii, która da fanom szansę na stanie się częścią historii zespołu. Wielbiciele grupy będą mogli powalczyć o główne role w trzech nowych teledyskach do najbardziej znanych utworów zespołu, które w całości zostaną stworzone przez użytkowników. Kampania rozpocznie się jeszcze w lipcu br.
W ramach projektu muzycy, wokaliści i instrumentaliści będą mogli wystąpić w „Bohemian Rhapsody”, tancerze – zaprezentować swoją własną interpretację „Don’t stop me now”, ze specjalnym filmem instruktażowym stworzonym przez Polly Bennett (choreografkę i trenerkę ruchu Ramiego Maleka, aktora który wcielił się w rolę Freddy’ego Mercury'ego w filmie „Bohemian Rhapsody”). A artyści wizualni będą mieli szansę zaprojektować dowolne słowo lub frazę z tekstu „A Kind of Magic”.
Aby dowiedzieć się więcej fani mogą odwiedzić stronę YouAreTheChampions.com, na której według zapowiedzi już wkrótce będzie można dodać swoje zgłoszenie. Zgodnie z obietnicą gotowe filmy zostaną opublikowane jeszcze w tym roku na oficjalnym kanale zespołu.

Top 5 filmów Queen na platformie YouTube:
„Bohemian Rhapsody” - 1 mld+
„Don’t Stop Me Now” - 490 mln
„Another One Bites the Dust” - 340 mln
„We Will Rock You” - 333 mln
„I Want to Break Free” - 312 mln
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Teledysk „Bohemian Rhapsody” z miliardem odtworzeń na YouTube. Queen zapowiada kampanię „You Are The Champions”