Temu, Media Expert i Lidl najsilniejszymi reklamowo markami
W internecie, telewizji i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade” – wynika z danych gemiusAdReal za czerwiec 2025. Najmocniej reklamowali się Temu, Media Expert i Lidl.

W czerwcu odnotowano 88 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3093 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,02 proc. populacji Polaków w wieku 7-75 lat.
Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,37 sekundy (10,03 sekund dla kreacji typu display i 6,62 sekundy dla kreacji wideo).
Top reklamodawcy online
Średnia widoczność kreacji digital w czerwcu 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 49,73 proc. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 63,24 proc. kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 47,99 proc.
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (35,72 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w czerwcu wyniósł 40,6 proc. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 8,88 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji – 52,90 proc.
Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (9,52 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 10,8 proc. oraz Automotive (4,25 mld kontaktów reklamowych i SoV – 4,8 proc.).

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w czerwcu 2025 była marka Temu, która wygenerowała 4,95 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 81,06 proc. Polaków w wieku 7-75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,92 mld kontaktów i 81,89% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,06 mld kontaktów i zasięg na poziomie 79,67%). Ranking TOP 10 marek zamyka tvn24.pl z 0,8 mld kontaktów reklamowych.

Top reklamodawcy TV
W czerwcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Trade”. Wygenerowała ona 14,1 mld kontaktów reklamowych, docierając do 90,73 proc. populacji w wieku 7-75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w czerwcu wyniósł dla tej branży 23,1 proc., natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 20,47 sekundy.
Na drugim miejscu znalazła się branża „Food” (9,6 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 15,8 proc. oraz 90 proc. zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Pharmaceuticals” (9,45 mld kontaktów reklamowych, SoV – 15,5 proc. i zasięg – 89,97 proc.).

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w czerwcu była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,79 mld kontaktów reklamowych, docierając do 83,48 proc. Polaków w wieku 7-75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert (1,6 mld kontaktów reklamowych i 83,42 proc. zasięgu), natomiast na trzecim – Kaufland (1,18 mld kontaktów i 81,03 proc. zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka T-Mobile z 0,7 mld kontaktów reklamowych i 76,47 proc. zasięgu w populacji 7-75.

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Media Expert – jej udział w wydatkach wyniósł 3,51 proc. – a na drugim Lidl, z udziałem na poziomie 3,38 proc.. Trzecie miejsce należało do marki Żabka z udziałem 1,86 proc.

Top reklamodawcy w radiu
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w czerwcu była branża „Trade” (12,16 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (3,73 mld kontaktów) oraz „Automotive” (2,35 mld kontaktów reklamowych).

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w czerwcu 2025 była marka Media Expert – wygenerowała ona 3 mld kontaktów reklamowych, docierając do 88,95 proc. Polaków w wieku 7-75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,03 mld kontaktów reklamowych, 86,6 proc. zasięgu), na trzecim – Lidl (0,93 mld kontaktów, 85,72 proc. zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Agata Meble (0,29 mld kontaktów i 79,78 proc. zasięgu).

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w czerwcu marka Media Expert (13,09%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (4,7%) oraz Lidl (3,69%).

Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w czerwcu 2025 w internecie, telewizji oraz radiu.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Temu, Media Expert i Lidl najsilniejszymi reklamowo markami
https://www.eu-transport.pl/uslugi/spedycja