TOP 20 kanałów w lutym. Polsat wyprzedził TVN w grupie komercyjnej
TVP1 była w lutym najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Polsce, awansując z czwartej pozycji, a tuż za kanałami tzw. wielkiej czwórki znalazła się Republika. Ciekawie było też w grupie komercyjnej, gdzie Polsat wyprzedził TVN.

Luty to tzw. off-season, gdy premier w dużych stacjach jest niewiele w porównaniu z sezonem jesiennym i wiosennym. Ten miesiąc w grupie wszystkich widzów wygrała TVP1 – jej udział w rynku wzrósł o 5,4 proc. do 6,78 proc. Rok wcześniej Jedynka była dopiero czwarta.
Na drugie miejsce z piątego awansował Polsat, po wzroście z 6,28 proc. do 6,59 proc. Dalej znalazły się TVP2 i TVN – te stacje też zanotowały spadki, a więcej stracił TVN (w dół o 13,1 proc.).
Piąta pozycja należała tym razem do Republiki – jej udział poszedł w górę o 88,7 proc. i wyniósł 5,83 proc. Kanał ten od lata zeszłego roku nadaje w naziemnej telewizji cyfrowej - trafił na MUX-8. Oczko niżej znalazła się stacja TVN24 z 5,38 proc. udziału (spadek z 6,89 proc.) - kanał ten dostępny jest tylko u operatorów płatnej telewizji.

Polsat liderem w grupie młodszych widzów
W grupie komercyjnej 16-59 lat, liderem oglądalności był Polsat z wynikiem 7,45 proc., po wzroście o 8,81 proc. Stacja ta w lutym br. w prime time emitowała m.in. codzienny premierowy reality show „Farma”.
Na drugie miejsce spadł TVN – jego wynik zmalał z 8,27 proc. do 7,18 proc. Kolejne pozycje należały do TVP2 i TVP2 - żaden z głównych kanałów telewizji publicznej nie przekroczył 5 proc. udziału.
Tuż za tzw. wielką czwórką znalazł się kanał TVN7 z wynikiem 3,96 proc. Dalej były TVN24, TV Puls i dopiero Republika.

Dołącz do dyskusji: TOP 20 kanałów w lutym. Polsat wyprzedził TVN w grupie komercyjnej