TVP obcięła wydatki ma marketing, prawników i doradców
W 2024 roku Telewizja Polska ograniczyła o ponad jedną czwartą wydatki marketingowe, reprezentacyjne oraz na usługi doradcze i prawne. Koszty w tym zakresie wróciły na poziomu z 2021 roku.

Telewizja Polska w sprawozdaniu finansowym podała, że w ub.r. przeznaczyła 52,32 mln zł na usługi prawne, marketingowe, doradztwo związane z zarządzaniem oraz aktywności i usługi reprezentacyjne. W porównaniu do 71 mln zł rok wcześniej (do 26 grudnia, zanim spółka została postawiona w stan likwidacji) oznacza to spadek o 26,3 proc.
Wcześniej wydatki w tym zakresie stopniowo rosły. W 2020 roku wyniosły 46,38 mln zł, rok później – 54,84 mln, a w 2022 roku – 68,64 mln.
CZYTAJ TEŻ: Tak TVP spłaca dług z czasów PiS. Raty na ponad trzy lata
Obszar usług marketingowych obejmuje aktywności reklamowe, badania rynku i opinii publicznej, public relations i komunikację społeczną.
W TVP mniej etatowych doradców
Natomiast oszczędności w zakresie doradztwa widać także w stanie zatrudnienia w Telewizji Polskiej, który szczegółowo analizowaliśmy pod koniec lipca. W ub.r. spółce był jeden etatowy doradca zarządu, podczas gdy rok wcześniej osoby na tym stanowisku zajmowały 5,75 etatów.
Wydatki w obszarze prawnym, marketingowym, doradczym i reprezentacyjnym stanowią niewielką część łącznych kosztów usług obcych nadawcy. W 2024 roku wyniosły one 895,38 mln zł, po spadku rok do roku o 17,1 proc. z 1,08 mld.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Jak już opisywaliśmy, Telewizja Polska w ub.r. z reklam i sponsoringu uzyskała prawie miliard zł przychodów, ale przy dużym spadku wpływów z abonamentu i budżetu państwa jej łączne przychody zmalały o 27 proc. Przy dużo słabszym ograniczeniu wydatków operacyjnych nadawca zanotował prawie 240 mln zł straty netto.
Dołącz do dyskusji: TVP obcięła wydatki ma marketing, prawników i doradców