Ustawa antyterrorystyczna wpłynie na rynek marketingu SMS-owego, znikną tańsze wiadomości ECO
Obowiązek rejestracji kart pre-paid sprawi, że na rynku marketingu SMS dojdzie do przetasowań. Z ofert firm specjalizujących się w tego typu działaniach marketingowych znikną wiadomości ECO, które były wysyłane właśnie z niezarejestrowanych kart SIM. - Obowiązek rejestracji kart SIM sprawił, że wiadomości ECO przestały być opłacalne - ocenia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Andrzej Ogonowski, marketing & PR director w firmie SMSAPI.pl.
W ustawie antyterrorystycznej znalazł się zapis mówiący o tym, że karty pre-paid będą sprzedawane wyłącznie za okazaniem przez kupującego dowodu tożsamości i rejestracją jego danych. Nowe regulacje mają ułatwić walkę z przestępcami używającymi anonimowych numerów telefonicznych. Wejdą w życie 1 lutego przyszłego roku.
Nowe przepisy sprawią, że nie będzie można już kupić niezarejestrowanej karty SIM, co oznacza z jednej strony zmiany dla klientów operatorów telekomunikacyjnych, ale również zmiany na rynku marketingu SMS.
Rejestracja kart SIM będzie miała wpływ wyłącznie na wiadomości typu ECO, czyli wysyłane z bramek, w efekcie z losowym numerem nadawcy. Było to tańsze, ale wolniejsze rozwiązanie niż wiadomości PRO, czyli wysyłane ze stałą nazwą własną lub numerem. Tego typu SMS-y wysyłane są tunelami bezpośrednio przez operatorów i ta ustawa ich nie dotyczy.
- Obowiązek rejestracji kart SIM sprawił, że wiadomości ECO przestały być opłacalne, gdyż ich cena poszła w górę i zrównała się z PRO, więc nie ma sensu ich wysyłać, z punktu widzenia reklamodawcy - tłumaczy w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Andrzej Ogonowski, marketing & PR director w firmie SMSAPI.pl.
Ogonowski przewiduje również, że de facto wyeliminowanie możliwości wysyłania wiadomości typu ECO wpłynie na dalszy spadek liczby wysyłanych SMS-ów w ogóle. Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w 2015 roku Polacy wysłali o 66 mln SMS-ów mniej niż w roku 2014. Łącznie wysłaliśmy w ub. r. ponad 51,9 mld wiadomości. Średnio wysyłamy 1349 SMS-ów rocznie.

- Na pewno ustawa antyterrorystyczna wyczyści rynek z wiadomości typu ECO. To cieszy, ponieważ wiadomości PRO są po prostu lepsze wizerunkowo z punktu widzenia reklamodawców. Użytkownicy dostają SMS-y od jednego nadawcy, a nie jak przy ECO z losowych numerów. Nowe przepisy raczej nie powinny nic zmienić ze względu biznesowego. Wśród naszych klientów zauważamy raczej spokojne przechodzenie na wiadomości PRO. Czasem zdarzają się wyłamania i rozwiązania umów, ale to rzadkość. Od kilku lat zauważamy coraz mniejsze zainteresowanie wiadomościami ECO - podkreśla Ogonowski.

 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
 


 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Ustawa antyterrorystyczna wpłynie na rynek marketingu SMS-owego, znikną tańsze wiadomości ECO