W Niemczech rośnie liczba użytkowników płatnych telewizji i przychody nadawców
W 2017 roku liczba użytkowników płatnych telewizji w Niemczech wzrosła o 200 tysięcy i osiągnęła poziom 7,7 miliona – wynika z raportu organizacji Vaunet zrzeszającej niemieckich nadawców i operatorów telewizyjnych. Przychody płatnych telewizji oraz serwisów VOD wyniosły w 2017 roku 3,1 mld euro, zaś na koniec 2018 roku mogą osiągnąć poziom 3,8 mld.
Według danych ujawnionych w opracowanym przez Vaunet raporcie „Pay-TV in Germany 2018” w 2016 r. w Niemczech było 7,5 mln odbiorców płatnych telewizji, w ub.r. liczba ta wzrosła do 7,7 mln. Z kolei w całym regionie obejmującym Niemcy, Austrię oraz niemieckojęzyczną część Szwajcarii liczba odbiorców wzrosła z 8,4 do 8,7 mln.

Według prognoz analityków w 2018 r. trend wzrostowy w branży będzie się utrzymywał, a do końca roku przybędzie kolejne 0,3 mln użytkowników, co będzie oznaczało 8 mln odbiorców płatnej telewizji w Niemczech oraz 9 mln w całym regionie.
Rosnąca liczba użytkowników przekłada się na wzrost przychodów płatnych telewizji oraz serwisów VOD, które w raporcie są ujęte razem. W ub.r. przychody wzrosły o 15 proc. do kwoty 3,1 mld euro w Niemczech i 3,5 mld w regionie. Zgodnie z przewidywaniami do końca br. przychody wzrosną o dalsze 8 – 10 proc. osiągając poziom 3,8 mld euro.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: W Niemczech rośnie liczba użytkowników płatnych telewizji i przychody nadawców