Wedding.pl: Kamil Kopka prezesem za Pawła Salę, Agnieszka Hyży dyrektorem kreatywnym
Nowym prezesem serwisu z artykułami i usługami ślubnymi Wedding.pl został Kamil Kopka, poprzednio związany m.in. z Allani.pl, Burda International Polska i Lamode.info. Funkcję dyrektora kreatywnego w Wedding.pl objęła natomiast Agnieszka Hyży, prezenterka Telewizji Polsat. Ponad 3,5 mln zainwestował w serwis fundusz Protos.vc.

Na stanowisku prezesa Wedding.pl Kamil Kopka zastąpił współzałożyciela serwisu Pawła Salę, który teraz pełnić będzie funkcję dyrektora technologicznego. Zmiana nastąpiła po tym, jak jesienią ub.r. i w lutym br. część udziałów Wedding.pl kupił fundusz inwestycyjny Protos.vc (jego współwłaścicielami są Robert Lewandowski i jego menedżer Cezary Kucharski), płacąc za nie 3,5 mln zł.
Kamil Kopka od maja 2014 do końca ub.r. był dyrektorem sprzedaży w serwisie Allani.pl agregującym oferty ze sklepów odzieżowych. W październiku ub.r. serwis został kupiony za 11,3 mln zł przez firmę Domodi (należącą do Wirtualnej Polski), a przedtem jego udziałowcem był Protos.VC.
Wcześniej Kamil Kopka pracował m.in. jako dyrektor sprzedaży internetowej w Burda International Polska (odpowiadał tam za połączenie działów sprzedaży internetowej wszystkich serwisów G+J Polska i Burdy), szefem sprzedaży serwisu modowego Lamode.info oraz pracował w dziale sprzedaży TVN. Z branżą mediów i marketingu jest związany od prawie 10 lat.
- W ciągu niespełna 3,5 roku od naszej inicjalnej inwestycji Wedding.pl udało się wybić na pozycję lidera rynku i zbudować bardzo solidne podstawy biznesu - teraz stawiamy sobie wyłącznie jeden cel: skalowanie. Po naszej kilkuletniej współpracy z Kamilem jako dyrektorem sprzedaży Allani.pl, cenimy go jako lidera i sprawnego menagera, sfokusowanego na celach biznesowych, stąd ponownie wspólny projekt - uzasadnia Michał Skrzyński, partner funduszu Protos.vc. - Razem z Kamilem oraz Protos.vc mamy spójną wizję tego w jaką stronę chcemy rozwijać Wedding.pl. Zarządzanie biznesem oddaję Kamilowi, dla mnie osobiście ta zmiana to możliwość skupienia się wyłącznie na tym co lubię najbardziej - budowaniu produktu - dodaje Paweł Sala.
- Do tej pory przychody Wedding.pl pochodziły głównie z pośrednictwa w sprzedaży sukien ślubnych. Obecnie naszym celem jest zbudowanie marketplace’u, w którym para młoda przygotowująca się do ślubu znajdzie najwyższej jakości usługodawców związanych z organizacją wesela, a usługodawcy będą mogli dotrzeć ze swoją ofertą bezpośrednio do par młodych. Przyszłym narzeczonym zapewniamy także dostęp do narzędzi usprawniających organizację wesela, a także do treści z trendami ślubnymi i poradnikami, którą zarządzać będzie Agnieszka Hyży jako dyrektor kreatywny - zapowiada Kamil Kopka.
Agnieszka Hyży jest prezenterką Polsatu, prowadziła m.in. kulisy programów „Taniec z gwiazdami” i „Twoja twarz brzmi znajomo”. Od połowy ub.r. zarządza jej autorskim kwartalnikiem „Wedding Show” (wydawanym przez Edipresse Polska), a wcześniej przez kilka lat kierowała serwisem o tematyce ślubno-weselnej PowiedzmyTak.pl.
Wedding.pl (do jesieni ub.r. działający jako TwojaSuknia.pl) prezentuje artykuły i usługi ślubne od wybranych dostawców. Przedstawiciele serwisu podają, że 80 proc. jego użytkowników stanowią przyszłe pary młode. W miesiącach szczytowej popularności witryna notuje prawie 4 mln odsłon, a łączna wartość dotychczasowych zakupów zrealizowanych za jej pośrednictwem to ponad 740 mln zł.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: Wedding.pl: Kamil Kopka prezesem za Pawła Salę, Agnieszka Hyży dyrektorem kreatywnym