Według 55 proc. Polaków „Wiadomości” pogorszyły się od ub.r., poprawę widzi 14 proc.
Zdaniem 55,2 proc. Polaków od początku ub.r. poziom „Wiadomości” TVP1 się obniżył. Przeciwnego zdania jest prawie cztery razy mniej osób, natomiast zmian pod tym względem nie widzi prawie jedna piąta respondentów.

W sondażu zrealizowanym przez SW Research na zlecenie serwisu „Rzeczpospolitej” wśród 800 osób 55,2 proc. oceniło, że od początku ub.r. jakości „Wiadomości” TVP1 się obniżyła. Przeciwną opinię wyraziło 14,2 proc. respondentów, natomiast 19,2 proc. uznało, że poziom programu nie zmienił się, a 11,3 proc. nie ma zdania na ten temat.
Przypomnijmy, że na początku ub.r. doszło do dużych zmian w „Wiadomościach”: zmieniła się większość reporterów i prezenterów, zdaniem większości komentujących w programie zaczęło pojawiać się dużo więcej materiałów korzystnych dla obecnego obozu rządzącego oraz krytycznych dla opozycji. Serwisowi zarzucano też nierzetelność, najwięcej mówiono o pominięciu w lipcu ub.r. słów Baracka Obamy, w których wyraził zaniepokojenie stanem demokracji w Polsce, oraz wymazaniu serduszka WOŚP z kurki posła PO w dniu finału tej akcji (Jacek Kurski tłumaczył, że to niezamierzony błąd realizatora).
Jak analizowaliśmy niedawno, według danych Nielsn Audience Measurement w pierwszej połowie br. średnia oglądalność głównego wydania „Wiadomości” wynosiła 2,65 mln widzów, o 860 tys. mniej niż dwa lata wcześniej. Tydzień temu zmienił się szef programu: odwołaną Marzenę Paczuską zastąpił Jarosław Olechowski.
Jacek Kurski: wśród klientów Netii „Wiadomości” i „Teleexpress” mają o 60-70 proc. wyższą oglądalność niż wg NielsenaW sondażu SW Research dla serwisu „Rzeczpospolitej” najwięcej osób uważających, że obniżyła się jakość „Wiadomości”, jest wśród ludzi zarabiających powyżej 5 tys. zł miesięcznie (66 proc.), żyjących w największych miastach, powyżej 500 tys. mieszkańców (65 proc.) oraz mających wyższe wykształcenie (62 proc.).
W najmłodszej grupie respondentów takiego zdania jest 43 proc., a w najstarszej - 63 proc.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Według 55 proc. Polaków „Wiadomości” pogorszyły się od ub.r., poprawę widzi 14 proc.
Zamów własne.