Wirtualna Polska ma już w pełni noclegi nad Morzem Czarnym. Ile dopłaciła?
Szallas Group, spółka zależna Wirtualnej Polski Holding, przejęła pozostałe 20 proc. udziałów rumuńskiej spółki Creative Eye, do której należy rumuńska platforma turystyczna Litoralul Romanesc.

W komunikacie giełdowym Wirtualnej Polski Holding podano, że pozostałe 20 proc. udziałów Creative Eye zostało kupione od osoby fizycznej będącej obywatelem Rumunii. Cena wyniosła 5,05 mln euro.
We wrześniu 2024 roku Szallas Group przejęła 80 proc. walorów Creative Eye za 16,686 mln euro (cenę skorygowano o gotówkę netto pozostającą w spółce na dzień zamknięcia transakcji, zgodnie z mechanizmem completion accounts). Zapowiedziano, że firma będzie mogła nabyć pozostałe 20 proc. po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego Creative Eye za 2024 rok.
CZYTAJ TEŻ: Tak urosły Wakacje.pl. Rekordowa wypłata dla Wirtualnej Polski
Podano wówczas, że należąca do przejętej spółki platforma Litoralul Romanesc (po polsku oznacza to rumuńskie wybrzeże) sprzedaje noclegi w obiektach położone w Rumunii na wybrzeżu Morza Czarnego. W ofercie ma ok. 460 obiektów noclegowych, w których w ub.r. klienci dokonali ponad 87 tys. rezerwacji, o łącznej wartości ponad 45 mln euro. W 2023 roku Creative Eye osiągnęła ok. 3 mln euro zysku EBITDA.
Wirtualna Polska wydała miliard zł na Invia Group
Wiosną 2025 roku Wirtualna Polska Holding sfinalizowała wielokrotnie większe przejęcie w segmencie turystycznym. Za 240 mln euro kupiła 100 proc. udziałów koncernu Invia Group, do którego należą platformy Ab-in-den-Urlaub i Fluege.de (działające w regionie DACH), Invia (w regionie CEE) oraz funkcjonująca w naszym kraju Travelplanet.
Wraz ze sfinalizowaniem transakcji Wirtualna Polska Holding ogłosiła, że jej segmentem turystycznym będzie zarządzał Aleksander Kusz jako VP e-commerce, natomiast z funkcji szefa Invia Group odchodzi Boris Raoul.
Kilka lat temu firma kupiła Wakacje.pl, Nocowanie.pl, Szallas Group (za tę ostatnią jesienią 2022 roku zapłaciła ok. 83 mln euro). – Nasze plany na najbliższy czas to integracja na poziomie produktowym i technologicznym – mówił na początku czerwca Jacek Świderski, prezes i jeden z głównych akcjonariuszy Wirtualnej Polski Holding. – Nie jest tajemnicą, że mamy w tej chwili cztery platformy technologiczne. Będziemy dążyli do posiadania dwóch: „Szallasowej”, czyli turystyki krajowej, i „Wakacyjno-Inviowej” do obsługi pakietów turystycznych zarówno w Niemczech, w Czechach, na Słowacji i w Polsce – opisał.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W pierwszym kwartale 2025 roku segment turystyczny Wirtualnej Polski Holding zwiększył r/r przychody o 17,3 proc. do 147,76 mln zł i skorygowany zysk EBITDA o 2,7 proc. do 23,39 mln. Natomiast w obszarze reklamowo-subskrypcyjnym wpływy zmalały rok do roku o 4,6 proc. do 158,71 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA – o 2 proc. do 53,31 mln.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska ma już w pełni noclegi nad Morzem Czarnym. Ile dopłaciła?