Rośnie optymizm konsumentów i wskaźnik klimatu gospodarczego
W styczniu i lutym 2018 roku nastroje społeczne Polaków, podobnie jak w końcówce ubiegłego roku, ciągle utrzymywały się na wysokim poziomie. W lutowym pomiarze wskaźniki optymizmu konsumentów i klimatu gospodarczego wzrosły o ponad 2 pkt w stosunku do stycznia - wynika z badania Ipsos.
O ponad 2 pkt wzrosły w porównaniu do stycznia niemal wszystkie lutowe wskaźniki - optymizmu konsumentów o 2,37 pkt, klimatu gospodarczego o 2,06 pkt, a skłonności do zakupów o 2,58 pkt. - Polacy bardzo dobrze oceniają stan polskiej gospodarki i sytuacji materialnej własnych gospodarstw domowych. Wydarzenia polityczne nie mają tu większego wpływu - czytamy w komunikacie Ipsos. Zdaniem analityków z tego ośrodka, poprawa optymizmu i klimatu gospodarczego wynika częściowo z dobrego odbioru społecznego zmian w rządzie.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 8 – 13 lutego 2018 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Rośnie optymizm konsumentów i wskaźnik klimatu gospodarczego