Złote Orły 2010: Grand Prix dla Just za kampanię Żywca
Grand Prix w tegorocznym konkursie Złote Orły przyznano agencji Just za cykl reklam piwa Żywiec „Autorytety”. Copywriterem roku został Wojciech Kowal z PZL, a art directorem roku – Kira Pietrek z Just.
Kampania piwa Żywiec, za którą agencja Just otrzymała Grand Prix Złotych Orłów 2010, rozpoczęła się w styczniu br. reklamą z udziałem Krzysztofa Majchrzaka (więcej na ten temat). W kolejnych spotach składających się na cykl „Autorytety” wystąpili Wojciech Waglewski (więcej), dwukrotnie Tomasz Adamek (więcej), Bogdan Wenta (więcej) i Henryk Sawka (więcej). Obecnie emitowana jest reklama z Waglewskim, Sawką i Wentą (więcej).
Za „Autorytety” Just zdobyła jednocześnie Złote Orły w kategorii „Kampania reklamowa”. W pozostałych kategoriach takie nagrody przyznano 11 firmom: 180heartbeats, Lowe GGK, Scholz&Friends Warszawa, Communication Unlimited, PZL, MarketShare, Sparing Communication Group, K2 Internet, WeAreMedia, PZL Projektor i SaltPepper Brand Design.
Tytuł Copywritera Roku otrzymał Wojciech Kowal z PZL, a miano Art Directora roku zdobyła Kira Pietrek z Just.
Pełna lista nagrodzonych konkursie Złote Orły 2010:
REKLAMA
Moda
Wyróżnienie: Shootme / Michał Szulc, „Turn The Lights OFF”
Motoryzacja
Nominacja: Just / Kulczyk Tradex, „Nowy transporter. Już w pracy”
Wyróżnienie: Paralotna / KIA Motors Poland, „KIA Venga – Mikroświat”
Finanse
Wyróżnienie: K2 Internet / PZU, „Atrapy na YouTube”
Złoty Orzeł: 180heartbeats / ING Bank Śląski, „ING Bajki”
Napoje
Nominacja: Artegence / Kompania Piwowarska, „Lech Ice Team”
Wyróżnienie: Hypermedia Isobar / Hoop Polska, „Okno na Hooptymistyczny świat”
Żywność
Nominacja: Orangeblue / Unilever, „Lody na wagę złota”
Złoty Orzeł: Lowe GGK / Amino, „Na Polaka”
Higiena i zdrowie
Nominacja: Walk The Line / Unilever, „Socha ma ochroniarza”
Nominacja: Opus B / Walmark, „Up”
Dom, biuro, środowisko
Wyróżnienie: Propeller Film / Zelmer, „Odkurzacz Aquawelt”
Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa / Sony, „Monterzy”
Usługi
Nominacja: Papaya Films / TUI Poland, „Zanim wrócisz”
Nominacja: PZL / Tesco, „Piknik”
Nominacja: PZL / Tesco, „Grill”
Złoty Orzeł: Communication Unlimited / Mio Studio, „Tu zginęła grzeczna dziewczynka”
Media
Nominacja: PZL / Tygodnik Powszechny, „Lekcja zastępcza”
Złoty Orzeł: PZL / Tygodnik powszechny, „Lekcja czytania”
Reklama społeczna
Nominacja: Orangeblue / „Mój pies”, „Zerwijmy łańcuchy”
Wyróżnienie: Kolman Advertising / Wojewódzki Urząd Pracy – Łódź, „Rówieśnicy”
Złoty Orzeł: Sparing Communication Group / Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, „Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą”
Muzyka
Nominacja: 180heartbeats / Allegro, „Allegro Walentynki”
Twórcze użycie mediów
Nominacja: Hypermedia Isobar / Hoop Polska, „Okno na Hooptymistyczny świat”
Wyróżnienie: K2 Internet i Leo Burnett / PZU, „Nowy wymiar Sukiennic”
Złoty Orzeł: MarketShare / Webasto, „Śnieżny stempel”
Reklama własna
Wyróżnienie: Hypermedia Isobar
Kampania reklamowa
Wyróżnienie: PZL / Polkomtel, „Barok”
Złoty Orzeł: Just / Grupa Żywiec, „Autorytety”
INTERACTIVE
Serwis www
Nominacja: 180 heartbeats / ARBOmedia, serwis ARBOmedia
Wyróżnienie: K2 Internet / Whirlpool, „Zmysłowa kuchnia”
Złoty Orzeł: K2 Internet / PZU, „Placówka”
Social media marketing
Nominacja: Artegence / FOX International Channels, „The Walking Dead”
Wyróżnienie: 180heartbeats / Bank Millennium, „Zareklamuj nam konto”
Wyróżnienie: Heureka / Danone Polska, „Wielka Inwazja Małego Głoda”
Złoty Orzeł: WeAreMedia / InPost, „Paczkobranie”
Interactive design
Nominacja: Hypermedia Isobar / Hoop Polska, „Okno na Hooptymistyczny świat”
Wyróżnienie: 180heartbeats / ARBOmedia, serwis ARBOmedia
DESIGN
Fotografia
Wyróżnienie: Shootme / Turbokolor „Delikatessen”
Ilustracja
Nominacja: Lunapark, materiały wizerunkowe Lunapark
Wydawnictwa korporacyjne
Nominacja: Just / Fundacja Malta, „Energetyczne nakłucie 20 lat Festiwalu Malta”
Nominacja: Stowarzyszenie im. L. van Beethovena, „Beethoven Magazine” nr 6
Wyróżnienie: Elementone / Brown Forman Polska, „Pure Magazine”
Wizerunek firmy
Nominacja: Papajastudio / miasto Nowy Sącz, identyfikacja miasta Nowy Sącz
Wyróżnienie: Walk The Line / Żebrowski&Korin Proskene, identyfikacja wizualna Teatru 6. Piętro
Złoty Orzeł: PZL Projektor / Kręgliccy. Restauracje i Catering, identyfikacja dla bistro „Opasły Tom PIWu”
Opakowanie
Nominacja: 2arts Studio / Krogal, Tradycyjna krówka
Wyróżnienie: PZL Projektor / Spolmlek, Old Poland. Polskie sery szlachetne
Złoty Orzeł: SaltPepper Brand Design / Tikkurila Polska, Tikkurila Optiva
Direct mail
Wyróżnienie: Łukasz Stachniak / Sylwia Nowacka, Łukasz Stachniak, „Paczka ryżu - zaproszenie ślubne”
Materiały promocyjne
Wyróżnienie: Just / Fundacja Malta, katalog MaltaFestival Poznań 2010
MŁODE ORŁY
Piotr Żarczyński, „Słowo na "k"”
COPYWRITER ROKU
Wojciech Kowal, PZL
ART DIRECTOR
Kira Pietrek, Just
GRAND PRIX
Just / Grupa Żywiec, kampania reklamowa „Autorytety”
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Złote Orły 2010: Grand Prix dla Just za kampanię Żywca