Złote Spinacze 2011 - nowe kategorie. Wyniki 25 października w Intercontinentalu
Pięć nowych kategorii konkursowych oraz zmieniony termin rozstrzygnięcia Złotych Spinaczy to najważniejsze nowości dziewiątej edycji Złotych Spinaczy organizowanych przez Związek Firm Public Relations.
Projekty będzie można zgłaszać w 19 kategoriach konkursowych, w tym w 5 nowoutworzonych: Social media, Business-to-Business PR, Sektor publiczny, PR finansowy i relacje inwestorskie oraz Green PR.
Pełna lista kategorii wygląda następująco:

KATEGORIE GŁÓWNE:
1. PR korporacyjny: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek firmy lub instytucji.
2. PR produktu: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek produktu lub usługi.
3. Kampania edukacyjna: projekt nastawiony na osiągnięcie celu edukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.
4. Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa - projekt mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu kryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi.
5. Public Affairs i Lobbing: projekt kampanii polegającej na komunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i legislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji, zmiany legislacyjne.
6. Kampania społeczna: kampania wspierająca realizację ważnych celów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.
7. Komunikacja wewnętrzna: projekt, którego celem jest tworzenie, utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmian wewnątrz organizacji.
8. Event komercyjny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lub wzmacniających wizerunek firmy, produktu lub usługi.
9. Event społeczny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lub wzmacniających wizerunek instytucji publicznych lub NGO, zwracających uwagę na ważne cele lub problemy społeczne.
10. Launch nowego produktu, usługi lub firmy: projekt budujący wizerunek i rozpoznawalność nowego produktu, usługi lub wprowadzanej na rynek firmy.
11. Corporate Social Responsibility: projekt realizujący cele w zakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji. Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.
12. PR miejsca, miasta lub regionu: projekt, którego celem jest budowa wizerunku i promocja miejsca, miasta lub regionu.
13. Social media: projekt public relations, który w istotny sposób wykorzystał media społecznościowe w strategii komunikacji.
14. Bussiness-to-Bussiness PR: działania public relations zrealizowane dla firmy, produktu lub usługi w obszarze business-to-business, mające na celu wsparcie sprzedaży lub/i budowę wizerunku, produktu lub usługi wśród biznesowych klientów.
15. PR finansowy i relacje inwestorskie: projekt lub kampania, których celem było wzmocnienie wizerunku spółki publicznej (lub planującej debiut na GPW/NewConnect) wśród inwestorów instytucjonalnych, indywidualnych i/lub analityków.
16. Sektor publiczny: projekt prowadzony przez lub na zlecenie organów administracji publicznej finansowany z budżetu państwa lub środków Unii Europejskiej.
KATEGORIE SPECJALNE:
1. Kreatywność: najbardziej nowatorski i kreatywny pomysł.
2. Efektywność: projekt, który zgodnie z założonymi celami, odznaczył się największą skutecznością i efektami w postaci udokumentowanego wzrostu sprzedaży, rozpoznawalności marki, zmiany postaw lub liczbą publikacji.
3. Green PR: projekt prowadzony w sposób zrównoważony, minimalizujący negatywny wpływ na środowisko naturalne i promujący postawy proekologiczne.
Kalendarium najważniejszych terminów związanych z konkursem:
• 30 czerwca – pierwszy termin zgłaszania projektów
• 7 lipca – drugi i ostateczny termin zgłaszania projektów
• 5 września – ogłoszenie wyników pierwszego etapu i listy nominowanych projektów
• 19 września – termin przesyłania przez finalistów dokumentacji dodatkowej do
Uroczysta gala Złotych Spinaczy odbędzie się natomiast 25 października w hotelu Intercontinental w Warszawie.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Złote Spinacze 2011 - nowe kategorie. Wyniki 25 października w Intercontinentalu