Złote Spinacze 2022: najwięcej nominacji dla MSL, Komunikacji Plus i Linkleaders
Spośród rekordowej liczby 445 zgłoszeń w jubileuszowej, 20. edycji Złotych Spinaczy, Jury wybrało 110, które zostały zakwalifikowane do II etapu i będą rywalizować o nagrody. Najwięcej nominacji otrzymały agencje: MSL Group (13 nominacji), Grupa Komunikacja Plus (7 nominacji) oraz Linkleaders (6 nominacji).
W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w trzech kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.
Ponadto przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”, a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy, Organizator przeprowadzi ranking nagrodzonych w konkursie podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.
Gala Złotych Spinaczy w grudniu
Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 2 grudnia 2022 r. Portal Wirtualnemedia.pl jest partnerem medialnym konkursu.
Oto pełna list nominowanych projektów:
Kategorie główne:
PR korporacyjny
Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42
Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
Transformacja dekady: Tesco zmienia się w Netto / Lighthouse, Netto Polska
PR produktu
„Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MullenLowe MediaHub
SCOPE driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
Issue management i komunikacja kryzysowa
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
OZE ma prawa! / Pan Pikto
„Dziady” / A.D.2021- niezależność / Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
Advocacy i Public Affairs
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
Koalicja „Dbamy o wodę”, Kampania: Liczy się każda kropla / Fleishman Hillard, Grupa Żywiec, Żywiec Zdrój (Danone)
Jutro w Polsce / MullenLowe Warsaw, Agora, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza
Kampania społeczna
„Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
PR pro bono
UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL Group, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
Wielkie badanie dziecięcych szpitali / MSL Group, Fundacja K.I.D.S., Reckitt (Nurofen), Pozytywna Dyscyplina
Employee experience i komunikacja wewnętrzna
NA LUZIE O BHP / MOSQI.TO
Evergreen Festival czyli jak odzyskać serca pracowników / Grupa Żywiec
Feel the Pepco Values, czyli nowa odsłona wartości! / MJCC, Pepco Poland
Event komercyjny
Piłka znów w grze! 39 tysięcy dzieci wróciło na boiska / Grupa Komunikacja Plus, Polski Związek Piłki Nożnej, Maspex
OLX Praca Know How 2022 / Live Age, OLX
MAYBELLINE NEW YORK STORIES / L'Oréal Polska, PWR.GG, Creative PRO, Warner Music Poland, Platinium Cast Agencja PR
Event społeczny
10 lat Pikniku Niepodległościowego w Łodzi / 3PR Consulting, Manufaktura Łódź
Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / Fleishman Hillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
Launch produktu, usługi lub firmy
Jasnum – Menopauza to nie pauza / 38 Content Communication, USP Zdrowie
Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
Launch platformy Disney+ w Polsce / The Walt Disney Company Polska
Sustainability i CSR Communications
Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik
Program zatrudnienia osób neuroróżnorodnych w P&G / MSL Group, Procter & Gamble, asperIT
Komunikacja projektu „Daj swoim butom drugie życie” / Grupa CCC
PR miejsca, miasta lub regionu
Znikający Mural / IMMOFINANZ
STS mecenasem muralu Kazimierza Górskiego / STS
wilcza for/rest / TOUCH.PR , wilcza for/rest
Social media
Żeńska końcówka okiem 18000 Polek i 20 influencerek / Linkleaders, Pracuj.pl
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL Group, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
Business-to-Business PR
Razem dla innych razem dla siebie. Unicef dla biznesu / 38 Content Communication, Unicef Polska
Lepszy Szef: Dell Technologies x Intel x monday comms / monday comms, Dell Technologies, Intel
Noc dla Klimatu / Danfoss Poland, MAKE Event
PR finansowy i relacje inwestorskie
STS – największy bukmacher w Polsce debiutuje na GPW / STS Holding
Media relations
Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL Group, Novo Nordisk
SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
Employer Branding
Zgadzam się / Nie zgadzam się / MOSQI.TO
MIT czy HIT? mBank i cała prawda o pracy IT w bankowości / Linkleaders, mBank
Impact Stories / Deloitte Poland
Content marketing – branded content
Lenovo i szachy: arc. Jan-Krzysztof Duda ambasadorem Lenovo / Deep Sense, Lenovo Polska
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
Łączy nas napięcie – portal naładowany wiedzą / Euvic Digital, TIM
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
Custom Publishing
Kurier Specjalny OLX / OLX, dotrelations
ZłotyKalendarz 2022 GoldenSubmarine / GoldenSubmarine
ERC Inspiration Book / Planet Partners
Wsparcie Ukrainy
Butik Pełen Dobra / Port Łódź
SAFER Ukraine / 24/7Communication, St. Jude, Finn Partners
Biedronka – wspólnie dla Ukrainy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
InPost, Rafał Brzoska i Omenaa Mensah z pomocą Ukrainie / Big Picture, InPost, Omenaa Foundation, Fundacja Rafała Brzoski
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
Jak rozbić szklany sufit – promocja serialu Arcane / Lighthouse, RIOT Games, WebTalk, UCK Agency
Art loves The Frame. Nowa narracja dla The Frame TV / dfusion communication, Samsung Polska
Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
Finanse
Kampania edukacyjna „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words, Publicis Poland
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
Uroda, higiena i wellness
„Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
1701 wchodzi na rynek / Planet Partners, NAOS Poland
Launch szczoteczki Oral-B iO z rewolucyjną technologią magnetyczną / MSL Group, Procter & Gamble
Moda i styl życia
Wsparcie kobiet jako powód do dumy w akcji #JESTEMFEMINISTA / Havas PR Warsaw, Answear.com
Dbaj o ubranie - w zmniejszaniu emisji nie ma dróg na skróty / Lighthouse, LPP
YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MullenLowe MediaHub
Sektor spożywczy
Mata przejmuje Maka / 24/7Communication, McDonald's Polska, DDB, OMD, Isobar Polska
Zdrowie bez wymówek. Daj się przebadać! / Lensomai Communication, SuperMenu by Anna Lewandowska
Goodvalley – dobre dla fleksitarian i dla planety / 24/7Communication
Kultura i media
MAGIA PODLASIA W SERIALU KRUK. CZORNY WORON NIE ŚPI / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska, Storytel
Premiera serialu FOX „Cała prawda o Pam” / Grupa Komunikacja Plus, The Walt Disney Company Polska
Premiera serialu Netflix „Królowa” w KinoGramie w Warszawie / MSL Group, Netflix, agencja Plej
Medycyna i zdrowie
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL Group, Novo Nordisk
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
@JestemOpiekunem / MSL Group, Nutricia
Sport, turystyka i rekreacja
Biegam z czystą przyjemnością / Polska Agencja Antydopingowa POLADA
Roman Biliński – droga do F1 / MSL Group, Roman Biliński
Betclic Rap Royale. Król jest tylko jeden / Grupa Komunikacja Plus, Betclic, Lech Polish Hip-Hop Festival
Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / Fleishman Hillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42
Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik
Znikający Mural / IMMOFINANZ
Przemysł i infrastruktura
Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
„M-town project” – Corning otwiera nową fabrykę / Corning, MJCC
Faurecia powered by Women’s spirit! / Big Picture, Faurecia Automotive Polska
Motoryzacja i transport
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
OTOMOTO przedstawia „Prawdziwe historie” - Wartburg 353 / MADOGZ, OTOMOTO
SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
NGO i sektor publiczny
Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
Digital Festival 2021 / Fundacja Digital Poland
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL Group, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
Kategorie specjalne:
Kreatywność
UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL Group, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
Pierwsza Pomoc Ludzkości / VMLY&R Polska
Efektywność
Media relations wzmacnia sprzedaż. W GfK mamy na to dowody / Grupa Komunikacja Plus, GfK Polonia
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL Group, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MullenLowe MediaHub
Research&Insight
Polskie Miasta Przyszłości 2050 / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain
#efekt1butelki / 38 Content Communication, Kompania Piwowarska
Przywódczynie 3.0: Wojowniczki, Królowe i Siłaczki / Clue PR
YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MullenLowe MediaHub
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Złote Spinacze 2022: najwięcej nominacji dla MSL, Komunikacji Plus i Linkleaders