Maciej Maciejowski i Tomasz Marszałł odchodzą z zarządu TVN Discovery Polska. "Upraszczanie organizacji"
Z końcem października br. z zespołu zarządzającego TVN Discovery Polska odchodzą Maciej Maciejowski, który odpowiadał w firmie za obszar digital i Tomasz Marszałł - odpowiadał za marketing. - Celem zmian jest upraszczanie organizacji oraz stworzenie elastycznej struktury zintegrowanej z globalnymi oddziałami naszej firmy - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Issat, szefowa komunikacji korporacyjnej w TVN.

W poniedziałek w komunikacie prasowym TVN Discovery Polska zapowiedziało kolejne zmiany w zarządzie. Niemal miesiąc po odejściu ze spółki jej dotychczasowego prezesa Piotra Koryckiego - kolejnymi osobami, które odejdą będzie Maciej Maciejowski oraz Tomasz Marszałł.
Grupa zapowiedziała, że nie planuje rekrutacji na stanowiska opuszczane przez Maciejowskiego i Marszałła. W najbliższym czasie zespół odpowiedzialny za cyfrową działalność spółki będzie podlegał bezpośrednio Katarzynie Kieli, a nadzór nad marketingiem przejmie Marcin Bogłowski, szef zespołu consumer insights & data.
TVN: Celem uproszczenie organizacji
Spytaliśmy spółkę, co jest przyczyną "odchudzania" zarządu TVN Discovery Polska. Katarzyna Issat, szefowa komunikacji korporacyjnej w spółce odpowiedziała nam, że „celem zmian jest upraszczanie organizacji oraz stworzenie elastycznej struktury zintegrowanej z globalnymi oddziałami firmy”. Zaprzeczyła jednocześnie, że powodem nie są oszczędności, które mogła wymusić np. pandemia koronawirusa.
Natomiast na nasze pytanie czy w najbliższym czasie planowane są jeszcze jakieś zmiany w zarządzie lub na kierowniczych stanowiskach w firmie otrzymaliśmy odpowiedź: - Funkcjonujemy w branży podlegającej nieustannym, niezwykle dynamicznym zmianom, które w ostatnim czasie nabrały dodatkowo tempa w związku z trwającą pandemią COVID-19. Nasza firma również będzie ciągle ewoluowała, tak by możliwie najlepiej i najskuteczniej konkurować oraz stabilnie się rozwijać – podkreśliła Katarzyna Issat.
Dokładnie miesiąc temu pytaliśmy również TVN na czym ma polegać zapowiadana zmiana w strategii i w sposobie zarządzania Grupą? Wtedy otrzymaliśmy odpowiedź, że będzie przebiegać „w kierunku postępującej, silniejszej integracji z Discovery”. - Będziemy również dążyć do lepszej współpracy na poziomie całej grupy oraz pełnego wykorzystania know-how i skali Discovery w regionie - zaznaczał nadawca. Priorytetem dla Grupy ma być też zapewnienie widzom oferty, która „będzie łatwo dostępna o każdej porze dnia i na każdym urządzeniu”.
Teraz TVN odpowiada nam, że kolejne zmiany w zarządzie „wpisują się w komunikowany już proces ciągłej transformacji modelu biznesowego, który realizowany jest w firmie od kilku lat”. - Model zarządzania firmą ma stwarzać warunki do dalszej, przyspieszonej transformacji biznesu w kierunku pozycji lidera D2C (direct to consumer - bezpośrednio dla klienta - przyp.red.).
Maciejowski w TVN przez 16 lat, Marszałł przez 5 lat
- Lata pracy w TVN były dla mnie niezwykle inspirujące. To wspaniała firma i ludzie, którym szczególnie chcę podziękować. Moje plany zawodowe idą inną drogą i cieszę się na nowe cyfrowe wyzwania - stwierdził Maciej Maciejowski.
Z firmą związany był od 2004 roku. Zaczął jako marketing manager stacji TVN24, TVN Turbo i TVN Style, potem był szefem TVN Warszawa i TVN Turbo, w 2011 roku został zastępcą dyrektora programowego, a jesienią 2012 roku dyrektorem marketingu. Przez ostatnie osiem lat był też członkiem zarządów spółek TVN i TVN Media.
Przed pracą w TVN Maciej Maciejowski przez cztery lata był project managerem w Grupie Onet.
Tomasz Marszałł przeszedł do TVN jesienią 2015 roku na stanowisko szefa marketingu i komunikacji. Dodatkowo w latach 2015-2018 był członkiem zarządu TVN Media, a od stycznia ub.r. - członkiem zarządu TVN.
Przedtem Marszałł przez pięć lat był dyrektorem marketingu PKO Banku Polskiego. Wcześniej był związany z Allianz, gdzie zarządzał ofertą produktową Allianz Banku oraz pracował jako dyrektor marketingu W. Kruk i Grupy Vistula. W przeszłości tworzył też wizerunek firmy z Grupy UniCredit - Xelion Doradcy Finansowi i nadzorował marketing pionu bankowości indywidualnej Banku Pekao. Był też współtwórcą i wiceprezesem firmy Expander.
- TVN to od zawsze fantastyczni ludzie, którzy tworzą najlepszą telewizję. Miałem przywilej pracować z najwybitniejszymi w swoim fachu. Dziś, udając się w dalszą drogę zawodową, chciałbym podziękować. Tym, dzięki którym pokochałem telewizję oraz mojemu zespołowi - wspaniałym ludziom. Wiem, że zawsze mogłem liczyć na ich wielkie pokłady kreatywności, zaangażowania i wsparcie. Jestem dumny z naszych wspólnych projektów i wiem, że jeszcze niejeden sukces przed Wami - zapewnił Tomasz Marszałł.
Z TVN odszedł prezes Piotr Korycki
Maciejowski i Marszałł to kolejni menedżerowie, którzy w br. po wielu latach pracy odchodzą z TVN Discovery Polska. Na początku września poinformowano, że z firmą rozstaje się prezes Piotr Korycki, a jego obowiązki przejmie Katarzyna Kieli. Uzasadniono, że to część globalnych zmian organizacyjnych w Discovery, a w ramach których z firmy odejdzie kilku szefów dotychczasowych regionów.
W ub.r. TVN osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 5 proc. do 2,07 mld zł oraz wyniku netto ze 157,71 mln zł straty do 540,57 mln zł zysku. Firma zatrudnia 1,6 tys. osób, zwiększyła wydatki na wynagrodzenia, marketing i badania.
Discovery jest właścicielem TVN od lutego ub.r., kiedy sfinalizowało przejęcie Scripps Networks Interactive, do którego poprzednio należał polski nadawca.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: Maciej Maciejowski i Tomasz Marszałł odchodzą z zarządu TVN Discovery Polska. "Upraszczanie organizacji"
Podziwiam zawsze osoby od PR: "Zaprzeczyła jednocześnie, że powodem nie są oszczędności" ... taaa ... ach te zyski spółki matki z Olimpiady.
Grupa Discovery zaciska pasa i likwiduje drogie i niepotrzebne stanowiska. D to tylko dobry PR a tak naprawdę to korpoludki, robiące kilka produkcji na krzyż i puszczająca w kółko w przeciwieństwie do TVN gdzie nowe nowe nowe.
Zwolnienia były do przewidzenia już z chwilą połączenia się tych firm.
Pani Kieli zapewne chce nowego ducha w TVN tchnąć i wykorzystywać też treści, które cała GRUPA produkuje.