19,41 mln internautów w Polsce, tylko Facebook i YouTube zyskały na popularności
W ub.r. korzystanie z internetu deklarowało 64,4 proc. Polaków, o 3 pkt proc. więcej niż rok wcześniej, co w przeliczeniu na populację daje 19,41 mln internautów. Wśród czołowych dziesięciu serwisów wzrosty popularności zanotowały jedynie Facebook i YouTube.
Według podsumowania fal badania NetTrack, w ub.r. penetracja internetu w Polsce wzrosła z 61,4 do 64,4 proc., natomiast szacunkowa liczba użytkowników sieci - z 18,51 do 19,41 mln.
Wśród internautów coraz liczniejszą grupą są osoby w wieku 60 lat i więcej - w 2013 roku stanowiły 6 proc. wszystkich użytkowników, a w ub.r. 7 proc. Zmalał natomiast, z 25 do 24 proc., udział użytkowników mających 15-24 lat, a przybyło tych mieszkających na wsi (ich udział zwiększył się z 35 do 36 proc.).
Niewiele zmieniła się rozpoznawalność i deklarowana odwiedzalność czołowych serwisów, przy czym większość zanotowała spadki. Najwięcej straciła NK.pl - jej spontaniczna znajomość zmalała z 18,9 do 14,4 proc., a odwiedzalność w skali miesiąca z 25 do 18,4 proc.
W czołowej dziesiątce zyskały tylko Facebook (rozpoznawalność z 43,6 do 46,5 proc., a odwiedzalność z 52 do 53,2 proc.) oraz YouTube (rozpoznawalność z 28,6 do 29,4 proc., odwiedzalność z 63,1 do 64,3 proc.).
Zeszłoroczne fale badania NetTrack zostały przeprowadzone wśród 25 877 osób.
Profil internautów | ||
| I - XII 2014 | I - XII 2013 |
Płeć | ||
mężczyźni | 49% | 49% |
kobiety | 51% | 51% |
Wiek | ||
15-24 lata | 24% | 25% |
25-39 lat | 39% | 40% |
40-59 lat | 30% | 29% |
60 lub więcej | 7% | 6% |
Miejsce zamieszkania | ||
miasta ponad 500 tys. | 13% | 13% |
miasta 200-499 tys. | 9% | 10% |
miasta 100-199 tys. | 8% | 8% |
miasta 20-99 tys. | 21% | 20% |
miasta do 20 tys. | 13% | 13% |
wieś | 36% | 35% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Ranking | ||
| I - XII 2014 | I - XII 2013 |
Znajomość spontaniczna | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 59,8% | 62,4% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 46,9% | 49,5% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 46,5% | 43,6% |
ONET (www.onet.pl) | 41,8% | 42,5% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 37,7% | 40,2% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 29,4% | 28,6% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 18,5% | 19,3% |
NK.PL (www.nk.pl) | 14,4% | 18,9% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 11,4% | 11,7% |
WRZUTA (www.wrzuta.pl) | 9,2% | 9,9% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 91,9% | 93,1% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 64,3% | 63,1% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 61,4% | 65,3% |
ONET (www.onet.pl) | 55,6% | 55,7% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 53,2% | 52,0% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 44,9% | 47,2% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 30,6% | 31,8% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 30,2% | 31,9% |
NK.PL (www.nk.pl) | 18,4% | 25,0% |
CENEO (www.ceneo.pl) | 16,8% | 19,0% |

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: 19,41 mln internautów w Polsce, tylko Facebook i YouTube zyskały na popularności
[url=http://angelsoftwaresolutions.com/?p=6916][/url]
[url=http://mobileatmoperator.com/mac-cosmetics-find-a-store-acceptable-price-free-shipping-01jqhrjs28/][/url]