Jacek Kurski zadowolony z oglądalności Opola 2018. „Festiwal był masowo oglądany przez Polaków”
Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 i TVP Polonia oglądało średnio 1,98 mln widzów. - Jestem bardzo zadowolony z danych z modelu oglądalności rzeczywistej. Festiwal był masowo oglądany przez Polaków - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.
55. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2017 pokazywany był na antenie TVP1 i TVP Polonia w okresie od 8 do 11 czerwca 2018 roku. Ostatniego dnia na deskach amfiteatru zagościli artyści w „Scenie alternatywnej”. Koncert początkowo miał być transmitowany tylko w TVP Kultura, ale Telewizja Polska w ostatniej chwili podjęła decyzji o transmisji jego części również w Jedynce.
Jak już informowaliśmy, średnia widownia trzech głównych dni muzycznej imprezy wyniosła w Jedynce 1,89 mln osób. Przełożyło się to na 20,73 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 15,01 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,20 proc. w grupie 16-59. Na antenie TVP Polonia 55. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2018 śledziło dodatkowo 91 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 1,01 proc., 1,18 proc. i 1,22 proc. udziału.
Łączna widownia festiwalu na obu antenach wyniosła 1,98 mln osób (odpowiednio 21,74 proc., 16,19 proc. i 17,42 proc. udziału).
Tegoroczna edycja muzycznego widowiska w porównaniu do ubiegłorocznej straciła 150 tys. widzów, ale wyraźnie wzrosły udziały festiwalu w rynku telewizyjnym. Rok temu KFPP w Opolu też miał się odbyć w czerwcu, ale widowisko zostało przeniesione na wrzesień.
- Jestem bardzo zadowolony z danych z modelu oglądalności rzeczywistej. Festiwal był masowo oglądany przez Polaków. Nawet w Nielsenie, który na przemysłową już skalę wykazuje zbyt niską oglądalność TVP - mamy względem poprzedniej edycji festiwalu wyraźny wzrost rynkowych udziałów. Co prawda przy nieznacznie niższych AMR, co wynika z emisji Opola 2018 w czerwcu, czyli miesiącu w którym mniej osób ogląda telewizję niż we ostatni KFPP we wrześniu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. - To jest wielki sukces, Telewizja Polska tym festiwalem potwierdziła że jest liderem w organizowaniu tego typu widowisk, zarówno jeśli chodzi o rozmach widowiska, jak i jego wysoki poziom artystyczny - dodaje.
##NEWS
Średnia widownia poniedziałkowej „Sceny alternatywnej” w TVP1 (relacjonowanej między godz. 21.00 a 22.40) wyniosła 731 tys. osób. Przełożyło się to na 5,96 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 2,96 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,36 proc. w grupie 16-59. Na antenie TVP Kultura pokazano cały koncert - śledziło go w tej stacji 71 tys. widzów, co dało jej odpowiednio 0,70 proc., 0,92 proc. i 0,75 proc. udziału.
- Na fali sukcesu trzech koncertowych dni Opola podjęliśmy decyzję o przedłużeniu festiwalu o czwarty dzień ze sceną alternatywną. Koncert ten był emitowany na żywo nie tylko w TVP Kultura, ale i także w telewizyjnej Jedynce, gdzie można było obejrzeć jego znaczną część. Świetnie się złożyło, że scenę alternatywną pokazywaliśmy w dotychczasowym paśmie Teatru Telewizji, a więc naszymi potencjalnymi widzami były osoby, które są przyzwyczajone do bardziej ambitnej oferty kulturalnej - komentuje nam prezes publicznego nadawcy.
Telewizja Polska pochwaliła się również wynikami oglądalności Opola 2018, które są mierzone przez Netię w czasie rzeczywistym (dane w trybie online z tego pomiaru natychmiast trafiają do nadawców). Według tych danych pomeczową część piątkowego „Przeboju na Mundial” w TVP1 śledziło 4,2 mln widzów, a „Debiuty” - 2,4 mln (mecz zainteresował 7,51 mln osób).
Sobotnie „Premiery” na antenie Jedynki miały średnio 2,85 mln widzów, a koncert piosenki literackiej i kabaretowej - 2 mln. Jacek Kurski pochwalił się również niedzielnymi wynikami Netii dla TVP1. Widowisko „Od Opola do Opola” miało średnio 3,3 mln widzów, a koncert przebojów 100-lecia obejrzało prawie 2 mln widzów.
Bardzo udany okazał się pomysł połączenia emocji sportowych i artystycznych. Pomeczową część koncertu Przebój na Mundial obejrzało śr. 4,2 mln widzów.
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) 9 czerwca 2018
Koncert debiutów zaś rekordowe śr. 2,4 mln. W głosowaniu publiczności Debiuty wygrały siostry Melosik i utwór Batumi. Gratuluję! pic.twitter.com/GulwvqqLWH
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Jacek Kurski zadowolony z oglądalności Opola 2018. „Festiwal był masowo oglądany przez Polaków”