Aflofarm wydaje na reklamy w radiu tyle, co czterech kolejnych marketerów razem (TOP 5)
Aflofarm Farmacja Polska wydaje na reklamę w radiu tyle, co czterech kolejnych największych radiowych reklamodawców łącznie. W czołówce znajdują się sieci handlowe i firmy farmaceutyczne.
Stacje radiowe przez siedem pierwszych miesięcy br. zarobiły na emisji reklam ponad 3,43 mld zł. Było to 16,3 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).
Niezmiennie największym reklamodawcą w radiu pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Ta spółka zainwestowała w rozgłośniach 554,1 mln zł zwiększając wydatki w skali roku o 61,3 proc. Jej wydatki stanowiły 16 proc. wszystkich, jakie zostały przeznaczone w omawianym okresie na reklamę radiową. Aflofarm wydał też więcej niż czterech kolejnych największych radiowych reklamodawców łącznie.
Druga na liście czołowych marketerów w radiu jest spółka Terg, do której należy m.in. Media Expert. Jej wydatki w skali roku wzrosły o 72,3 proc. - z 87,8 do 151,3 mln zł. Trzecie należy do sieci sklepów Lidl Polska. Ten marketer wydał w omawianym okresie 141,9 mln zł, czyli 17,4 proc. więcej niż przed rokiem.
W gronie największych reklamodawców znalazły się też Metro Group z wydatkami w wysokości 130,6 mln zł (wzrost o 9 proc.) i Olimp Laboratories z wydatkami w kwocie 126,6 mln zł (2,2 proc. mniej w skali roku).
Top reklamodawcy w radiu (dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VII 2015 | I-VII 2016 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 343 405 063 zł | 554 066 031 zł | 61,3 |
TERG | 87 801 482 zł | 151 323 301 zł | 72,3 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE | 120 871 356 zł | 141 932 008 zł | 17,4 |
METRO GROUP | 119 803 667 zł | 130 593 133 zł | 9 |
OLIMP LABORATORIES | 129 469 514 zł | 126 607 939 zł | -2,2 |
Razem | 2 950 361 615 zł | 3 431 029 591 zł | 16,3 |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Aflofarm wydaje na reklamy w radiu tyle, co czterech kolejnych marketerów razem (TOP 5)