Alert Media Communications ze spadkiem wpływów o 21 proc. i 41 tys. zł straty
W 2020 roku przychody sprzedażowe agencji Alert Media Communications spadły rok do roku o blisko 21 proc., do 2,06 mln zł. Spółka zamknęła ub.r. stratą w wysokości 41 tys. zł. Sytuację finansową tłumaczy pandemią COVID-19 i jej wpływem na ograniczenie przez jej klientów korzystania z usług PR. Zarząd spółki nie wyklucza w kolejnych latach zmiany jej profilu i dalszego rozwoju nowych metod szkoleniowych.

Agencja Alert Media Comunications miała na koniec 2020 roku 2,06 mln zł przychodów ze sprzedaży usług. To 20,8 proc. mniej niż w 2019 roku.

Na wpływy spółki składały się: przychody ze sprzedaży usług w zakresie komunikacji i PR w wysokości 2,03 mln zł (wobec 2,59 mln zł rok wcześniej) oraz m.in. sprzedaż książki w kwocie 7,49 tys.zł, podnajem lokalu w kwocie 3,96 tys. zł oraz sprzedaż książek w wysokości 2,33 tys. zł.

Na usługach świadczonych w kraju agencja zarobiła 1,96 mln zł (wobec 2,57 mln zł rok wcześniej), a na usługach zagranicznych – 79,3 tys. zł (wobec 24,1 tys. zł rok wcześniej).

Obniżono koszty działalności
Koszty operacyjne zmalały o 18,9 proc. - z 2,61 mln zł w 2019 roku do 2,12 mln zł w 2020 roku.
Najwyższą ich pozycję stanowiły wydatki na usługi obce w kwocie 1,21 mln zł (wobec 1,53 mln zł rok wcześniej).
Spadły wydatki na wynagrodzenia: z 680,8 tys. zł w 2019 roku do 657,8 tys. zł w 2020 roku. Agencja zatrudniała na stałe 11 osób. Przy realizacji konkretnych projektów – w zależności od potrzeb – agencja korzysta z współpracowników.
Na wynagrodzenie zarządu agencja przeznaczyła w ub.r. 217,8 tys. zł (wobec 274,8 tys. zł rok wcześniej).
Alert Media Communications miała na koniec 2020 roku 62,4 tys. zł straty ze sprzedaży (wobec 15,5 tys. zł straty rok wcześniej). Strata z działalności operacyjnej wyniosła 35,4 tys. zł (rok wcześniej agencja miała 45,5 tys. zł zysku).
Strata netto na koniec 2020 roku wyniosła z kolei 40,7 tys. zł (wobec 32,1 tys. zł zysku w 2019 roku).
Spółka tłumaczy poniesioną w 2020 roku stratę sytuacją epidemiczną na świecie, która sprawiła, że część klientów zrezygnowała, a część ograniczyła korzystanie z usług agencji. Jednocześnie podjęto działania mające ograniczyć straty. Były to m.in. zmiana lokalu na znacznie tańszy, rezygnacja z niektórych usług oraz obniżenie wynagrodzenie zarządu i niektórych pracowników.
W pandemii spółka postawiła na szkolenia
Działalność agencji opierała się o długoterminowe usługi stałej współpracy z takimi firmami, jak Nutricia Polska, Goodyear Dunlop Tires Polska, Pepco itp. Mimo pandemii agencji udało się pozyskać kilku nowych klientów, wśród nich m.in. Roche Polska i Ecowipes.
Znaczną część usług agencji, która specjalizuje się głównie w usługach public relations były szkolenia z zakresu postępowania w sytuacjach kryzysowych, szkolenia z zakresu komunikacji, szkolenia medialne i PR. W związku z sytuacją epidemiczną agencja w ub.r. rozwinęła dział szkoleń online.
Spółka planuje w najbliższych miesiącach dalszy rozwój, który ma się przekładać na zwiększoną sprzedaż oraz pozyskanie nowych klientów. Agencja planuje również zwiększyć liczbę prowadzonych szkoleń medialnych, kryzysowych, za zakresu komunikacji i PR.
Agencja skorzystała – w związku z trwającą pandemią COVID-19 – z pomocy rządowej: obniżenia składek ZUS o 50 proc. przez okres 3 miesięcy oraz tarczy finansowej. Z subwencji PFR otrzymała 159,5 tys. zł, zwolnienie ze składek ZUS wyniosło 20,4 tys. zł.
Zarząd agencji zaznacza w sprawozdaniu finansowym, że epidemia może w przyszłych latach wpłynąć na dalsze ograniczania działań PR u klientów oraz na zmianę profilu spółki i dalszy rozwój nowych metod szkoleniowych.
Prezesem firmy jest Adam Łaszyn.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Alert Media Communications ze spadkiem wpływów o 21 proc. i 41 tys. zł straty