SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Katarzyna Cichopek najcenniejszą kobiecą marką osobistą z mediów. Przed Gessler i Rozenek-Majdan

Liderką tegorocznego rankingu "100 Najcenniejszych Kobiecych Marek Osobistych w Polsce - Media, kultura, lifestyle” IMM i "Forbes" została Katarzyna Cichopek. Wyprzedza Magdę Gessler i Olgę Tokarczuk. Wartość ekspozycji medialnej każdej z tych marek przekracza 200 mln zł.

Katarzyna Cichopek, fot. Polsat Katarzyna Cichopek, fot. Polsat

W zestawieniu TOP 15 "100 Najcenniejszych Kobiecych Marek Osobistych w Polsce - Media, kultura, lifestyle" wyraźnie dominują kobiety związane zawodowo z telewizją, m.in. Małgorzata Rozenek-Majdan, Ewa Wachowicz, Anita Werner, Agnieszka Woźniak-Starak czy Dorota Szelągowska.

Zobacz: Polsat bez kolejnej serii randkowego reality-show

Marka Kasia Cichopek - od „Halo tu Polsat” po TikToka

Z wynikiem ponad 247,8 mln zł wartości ekspozycji medialnej (AVE) i zasięgiem 775,2 mln kontaktów z przekazem, Katarzyna Cichopek objęła prowadzenie w kategorii „Media, kultura, lifestyle”. W analizowanym okresie statystyczna osoba w Polsce (w wieku od 15 r. ż.) mogła zetknąć się z przekazem o prezenterce średnio 24 razy.

Na jej wysokie miejsce wpłynął m.in. głośny start programu „Halo tu Polsat”, który współprowadzi z Maciejem Kurzajewskim oraz reality-show „Moja mama i twój tata".

Na Instagramie prezenterka opublikowała w badanym okresie 224 posty, które wygenerowały łącznie 1,2 mln interakcji. Jej profil na Facebooku zebrał 128 tys. reakcji, komentarzy i udostępnień, a na TikToku – mimo zaledwie 5 opublikowanych wideo – odnotowano 2,9 mln wyświetleń. Najwięcej fanów – ponad 600 tys. – obserwuje Katarzynę Cichopek na Instagramie, a na drugim miejscu wśród jej kanałów własnych znajduje się TikTok – ponad 400 tys. followersów.

Drugie miejsce zestawienia IMM i „Forbes Women” należy do Magdy Gessler, której wartość reklamowa została oszacowana przez ekspertów instytutu na 238,1 mln zł. Liczba kontaktów z przekazem na poziomie 580,1 mln oznacza, że statystyczna osoba w Polsce mogła zetknąć się z treściami o restauratorce średnio 18 razy.

W analizowanym okresie rozpoczęła się emisja nowego talk-show „Magda gotuje internet”, którego pierwszy sezon oglądało średnio 583 tys. widzów. Magda Gessler świętowała także jubileuszowy 30. sezon „Kuchennych rewolucji” i występowała jako jurorka „MasterChefa”.

Popularność Magdy Gessler widać również w mediach społecznościowych – w badanym okresie jej profil na Instagramie wygenerował 3,3 mln interakcji przy średniej aktywności dwóch postów dziennie, na Facebooku odnotował 532 tys. interakcji, a na TikToku jej treści obejrzano 3,2 mln razy.

Na trzecim miejscu rankingu uplasowała się Olga Tokarczuk, której szacowana wartość ekspozycji w mediach wyniosła 217,2 mln zł. Tokarczuk jest jedyną pisarką w zestawieniu, a w premierowej edycji rankingu z 2020 roku zajęła pierwsze miejsce. Zasięg publikacji w analizowanym okresie wyniósł 508,5 mln kontaktów z przekazem, co oznacza, że statystyczny mieszkaniec Polski mógł mieć kontakt z przekazem medialnym przywołującym noblistkę blisko 8 razy.

Zobacz: "Halo tu Polsat" na wakacjach. Ilu widzów miał cały sezon?

Martyna Wojciechowska z rekordowym zasięgiem

Liderką rankingu pod względem zasięgu jest Martyna Wojciechowska – treści na jej temat wygenerowały 873,4 mln kontaktów z przekazem. Statystyczna osoba w Polsce mogła mieć więc z nimi kontakt średnio 27 razy.

Profil Martyny Wojciechowskiej na Instagramie obserwuje rekordowa w całej kategorii liczba użytkowników – ponad 2,2 mln. W analizowanym okresie jej treści na Instagramie wygenerowały 5,3 mln interakcji, kolejne 2 mln odnotowano na Facebooku, a materiały na TikToku osiągnęły aż 12,9 mln wyświetleń. W zestawieniu IMM i „Forbes Women” Wojciechowska zajęła czwarte miejsce, a wartość medialnej ekspozycji jej marki analitycy IMM oszacowali na 146,2 mln zł.

W tegorocznej edycji rankingu najcenniejszych kobiecych marek osobistych w Polsce awans do pierwszej setki uzyskały Agnieszka Kaczorowska (126,3 mln zł AVE oraz zasięg na poziomie 544,6 mln), Magda Mołek (AVE – 72,4 mln zł, zasięg – 157,6 mln) i Katarzyna Sokołowska (AVE – 65,4 mln, zasięg – 129,3 mln).

- Ranking najcenniejszych kobiecych marek osobistych w Polsce doskonale pokazuje, jak ogromną rolę odgrywa w tym procesie telewizja. Widać to wyraźnie na przykładzie TVN Warner Bros. Discovery, gdzie konsekwentnie stawia się na kobiece osobowości, które stają się silnymi, rozpoznawalnymi markami medialnymi. To właśnie tam znajdziemy tak charakterystyczne postaci jak Magda Gessler, która dzięki „Kuchennym rewolucjom” stała się ikoną polskiej gastronomii, czy Martyna Wojciechowska, która z programem „Kobieta na krańcu świata” zbudowała inspirującą markę globtroterki i dziennikarki - zauważa Tomasz Lubieniecki, kierownik działu raportów medialnych w IMM.

Dołącz do dyskusji: Katarzyna Cichopek najcenniejszą kobiecą marką osobistą z mediów. Przed Gessler i Rozenek-Majdan

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lololol
To jakiś żart?
8 0
odpowiedź
User
Żarty
Głupie zestawienie i jeszcze głupsze wyniki.
7 0
odpowiedź
User
Bejb
Zasłynęła z pokazywania głupoty i robienia w CH...męża i dzieci.Brawo dla tego rankingu niżej upaść się nie da.
8 0
odpowiedź