„Rzeczpospolita” najczęściej cytowana. Wyprzedziła Onet i WP
W marcowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów liderem została „Rzeczpospolita”. Dziennik wyprzedził dwa portale internetowe – Onet i Wirtualną Polskę.
W marcu „Rzeczpospolita” odnotowała prawie 3,6 tysiąca cytowań i awansowała o jedno miejsce w rankingu. Dziennik opublikował wyniki sondażu IBRIS, z którego wynika, że 55 proc. ankietowanych popiera przywrócenie obowiązkowej zasadniczej służby wojskowej.
Drugą pozycję zajęła redakcja Onetu z liczbą niespełna 3,5 tysiąca wzmianek. Portal zamówił sondaż przedwyborczy w IBRIS, według którego Rafał Trzaskowski, kandydat KO na prezydenta, cieszy się największym zaufaniem społecznym.
Na trzecim miejscu znalazła się Wirtualna Polska, która uzyskała ponad 3,3 tysiąca odniesień w innych mediach.
Wzmożone zainteresowanie wzbudził materiał Szymona Jadczaka dotyczący Zbigniewa Ziejewskiego z PSL, który prowadził spór sądowy o duże sumy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa — instytucją, nad którą częściowo sprawował nadzór, co rodziło podejrzenia o konflikt interesów.
Eurosport dzięki transmisjom z Pucharu Świata w skokach narciarskich awansował aż o 11 miejsc w rankingu TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów.

W kategorii mediów internetowych podium tworzą Onet, WP oraz Interia. Awans aż o 9 pozycji notuje Sport.pl, dzięki wideo dokumentującemu oszustwo norweskich zawodników w skokach narciarskich.
TVN24 dominuje w telewizji, RMF FM w radiu
Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną marca został TVN24, wyprzedzając Polsat News i Eurosport. Ostatnia z wymienionych stacja z wynikiem ponad 1,4 tys. wzmianek awansowała o cztery pozycje względem lutego.

Pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych stacji radiowych marca zajął RMF FM. Drugie miejsce należy do Radia ZET. Podium zamyka Polskie Radio Program I.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe
W prasie czołówkę najczęściej cytowanych mediów tworzą „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”.

Podium najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników marca otwiera „Newsweek” z 553 cytowaniami. Drugie miejsce należy do „Wprost” (361 wzmianek i awans o jedną pozycję). Podium zamyka „Polityka” z wynikiem 348 cytowań.

W kategorii miesięczników i dwumiesięczników czołówkę najbardziej opiniotwórczych mediów w marcu tworzą „Forbes”, „Twój Styl” i „Press”.
Ranking najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce ekonomicznej marca otwiera „Rzeczpospolita”, na drugim miejscu znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna”, podium zamyka „Puls Biznesu”. Zestawienie IMM najbardziej opiniotwórczych portali o tematyce biznesowej otwiera Business Insider. Drugie miejsce zajął Money, trzecie portal Bankier.
Nowy lider wśród mediów regionalnych
Zestawienie IMM najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych marca otwiera „Głos Wielkopolski” (231 wzmianek i awans o jedną pozycję).

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Krakowska” (225 cytowań). Podium zamyka Radio Poznań z wynikiem 171 wzmianek.
Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych wydawnictw marca utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, „Fakt”, „Forbes”, Medonet, „Newsweek”, Noizz, Onet, Plejada i „Przegląd Sportowy” były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce niemal 8,5 tys. razy.
Na drugim miejscu znalazła się grupa Agora z łącznym wynikiem ponad 6,3 tys. wzmianek badanych tytułów: „Gazeta Wyborcza”, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl i Radio ZET. Podium zamyka Cyfrowy Polsat reprezentowany przez Polsat News, Interię, Polsat, Polsat Sport, Pomponik, TV4, do których dziennikarze w Polsce odwoływali się łącznie ponad 5,5 tys. razy.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 56 608 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 marca 2025 roku.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” najczęściej cytowana. Wyprzedziła Onet i WP