Onet, TVN 24 i Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórcze w czerwcu
Według czerwcowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów najbardziej opiniotwórczym medium drugi miesiąc z rzędu był Onet z wynikiem blisko 5,3 tys. wzmianek w innych mediach. Na drugim miejscu – z liczbą ponad 4,1 tys. wzmianek – znalazł się TVN24. Podium zamyka Wirtualna Polska z ponad 3,9 tys. cytowań.

Jak informuje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie o najbardziej opiniotwórczych mediach w Polsce, liderem zestawienia jest Onet. Redakcja dotarła do informacji zamiarze Donalda Tuska zwrócenia się do Sejmu z wnioskiem o wotum zaufania wobec swojego rządu.
Najbardziej opiniotwórcze media w czerwcu
Drugie miejsce, z wynikiem ponad 4,1 tys. wzmianek, należy do TVN24. Stacja na żywo relacjonowała wyniki sondaży exit poll i late poll podczas wieczoru wyborczego II tury wyborów prezydenckich.
Podium zamyka Wirtualna Polska z wynikiem ponad 3,9 tys. odniesień w innych mediach. Dziennikarze portalu dotarli do informacji o umorzonym śledztwie, w którym Roman Giertych pełnił rolę prawnika obsługującego cztery spółki zaangażowane w wyprowadzenie kilkudziesięciu milionów złotych ze spółki Polnord.
Awansem o 10 pozycji może pochwalić się portal Meczyki.
Kanał Sportowy z najwyższym wzrostem w internecie
Pierwsze miejsce w zestawieniu IMM najbardziej opiniotwórczych portali czerwca zajął Onet z blisko 5,3 tys. wzmiankami. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z ponad 3,9 tys. cytowaniami.
Podium zamyka Interia z ponad 1,7 tys. odniesieniami innych redakcji. Awansem aż o osiem pozycji (miejsce 9.) może pochwalić się Kanał Sportowy. Serwis wygenerował 583 wzmianki m.in. dzięki wywiadowi ze Zbigniewem Bońkiem, w którym komentował dymisję Michała Probierza.
Liderzy opinii w telewizji i radiu bez zmian
Najbardziej opiniotwórczą stacją czerwca był TVN24, wyprzedzając Polsat News i TVP Sport.
Pozycję lidera w rankingu najczęściej cytowanych stacji radiowych czerwca utrzymało RMF FM z blisko 2,4 tys. wzmianek. Podium uzupełniają Radio ZET i Polskie Radio Program I.
Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych
Zestawienie najczęściej cytowanych tytułów prasowych w czerwcu otwiera „Rzeczpospolita” z ponad 3,2 tys. wzmiankami i awansem o jedną pozycję. Drugie miejsce należy do „Gazety Wyborczej”, która wygenerowała 2,6 tys. cytowań i również awansowała o jedno oczko.
Ostatnie miejsce na podium należy do „Faktu” z wynikiem blisko 2,2 tys. wzmianek i – tak samo – jedną pozycją wyżej w rankingu IMM.
W kategorii tygodników i dwutygodników podium tworzą „Newsweek”, „Viva” oraz „Do Rzeczy”. Z kolei zestawienie najczęściej cytowanych miesięczników i dwumiesięczników czerwca otwiera „Forbes”, który wyprzedza „Perspektywy” i „Twój Styl”.
„Rzeczpospolita” liderem w rankingu prasy o tematyce biznesowej
Ranking najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce biznesowej otwiera „Rzeczpospolita”, na drugim miejscu „Dziennik Gazeta Prawna”, a na trzecim „Puls Biznesu”.
Wśród najbardziej opiniotwórczych portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej liderem jest Business Insider, który wygenerował 674 cytowania. Wyprzedza Money (601 wzmianek) i Forsal (399 wzmianek).
Media tematyczne i regionalne. Polska Press ze świetnym wynikiem
TVP Sport w czerwcu znalazł się na czele rankingu opiniotwórczych mediów o tematyce sportowej. Kolejne miejsca należą do Meczyków i „Przeglądu Sportowego”.
W tytułach medycznych liderem jest Rynek Zdrowia, dalej Medonet i „Medycyna Praktyczna”.
Zestawienie IMM najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych czerwca otwiera „Gazeta Krakowska” (291 wzmianek). Drugie miejsce zajął „Głos Wielkopolski” (187 cytowań i awans o 1 pozycję). Podium zamyka „Gazeta Wrocławska” z wynikiem 164 wzmianek i awansem o 1 pozycję. Wszystkie tytuły należą do Grupy Polska Press.
Ringier Axel Springer Polska liderem rankingu wydawnictw
Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych wydawnictw czerwca utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, „Fakt”, „Forbes”, Medonet, „Newsweek”, Noizz, Onet, Plejada i „Przegląd Sportowy” były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce blisko 11,2 tys. razy.
Na drugim miejscu – awansując o 1 pozycję – znalazła się grupa Wirtualna Polska Media z łącznym wynikiem ponad 6,9 tys. wzmianek badanych tytułów: ABC Zdrowie, Auto Kult, Dobre Programy, Gadżetomania, Money, O2, Pudelek, Wirtualne Media, Wirtualna Polska, Sportowe Fakty, Fotoblogia.
Podium zamyka Cyfrowy Polsat reprezentowany przez Polsat News, Interię, Polsat, Polsat Sport, Pomponik, TV4, do których dziennikarze w Polsce odwoływali się łącznie ponad 6,9 tys. razy.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 62 343 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 czerwca 2025 roku.
Dołącz do dyskusji: Onet, TVN 24 i Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórcze w czerwcu