AmRest sprzedaje 7,5 proc. udziałów Glovo za 76 mln euro
AmRest, operator sieci gastronomicznych KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w Polsce i wielu innych krajach, zawarł z koncernem Delivery Hero umowę sprzedaży 7,5 proc. udziałów spółki Glovoapp 23, realizującej dostawy zakupów w oparciu o aplikację mobilną Glovo. Cena za udziały wynosi 76,15 mln euro.
- Finalizacja transakcji jest uzależniona od spełnienia określonych warunków, zwyczajowo występujących w tego typu transakcjach oraz pewnych wymogów biznesowych wynikających z regulacji wewnętrznych Glovo - napisano w komunikacie giełdowym AmRestu.
- Sprzedaż udziałów nie będzie miała wpływu finansowego na AmRest, ponieważ wartość księgowa inwestycji w Glovo wynosi 76,2 mln euro - zaznaczono.
AmRest sprzedał Pizzaportal do Glovo
Jesienią ub.r. AmRest po dwóch latach od jego kupna sprzedał serwis PizzaPortal agregujący oferty z lokali gastronomicznych. Platformę przejął właściciel Glovo, a wartość transakcji to 30 mln euro plus 5 mln euro w formie earn-out.
Z końcem lipva br. PizzaPortal.pl po 10 latach zakończył działalność, jego oferta została włączona do oferty aplikacji Glovo. Użytkownicy PizzaPortal.pl, żeby dalej korzystać z tej oferty, muszą zarejestrować się w aplikacji Glovo.
W Polsce oferta aplikacji Glovo jest dostępna w ponad 30 miastach, m.in. Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdyni czy Lublinie. Jesienią ub.r. Glovo ogłosiło uruchomienie swojego centrum technologicznego w Warszawie. To drugi taki ośrodek firmy, pierwszy działa w jej siedzibie głównej w Barcelonie.
AmRest z ponad 500 mln zł straty wskutek epidemii
Firma AmRest jest operatorem sieci gastronomicznych KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w Europie Środkowo-Wschodniej (m.in. w Polsce), a także Rosji i niektórych krajach Europy Zachodniej.
Tak jak cała branża gastronomiczna AmRest przeżywa w br. duże trudności wskutek epidemii koronawirusa: wszystkie lokale były zamknięte od połowy marca do początku maja, a obecnie działają w ramach ograniczeń epidemicznych.
Na początku lipca AmRest informował, że po lockdownie wznowił działalność 94 proc. swoich restauracji własnych i franczyzowych, a na początku października - że ten wynik wzrósł do 98 proc.
We wrześniu firma spłaciła 56,8 mln euro kredytu konsorcjalnego. Ponadto uzyskała od kredytujących ją banków zgodę na zwolnienie z konieczności spełnienia wymogów dotyczących utrzymania wskaźników określonych w umowie kredytowej na koniec września. - W związku z powyższym, zadłużenie długoterminowe na koniec trzeciego kwartału zostało przeklasyfikowane na zobowiązania długoterminowe (non-current liabilities) - poinformowano.
W drugim kwartale br. AmRest zanotował 1,21 mld zł przychodów sprzedażowych, 520,3 mln zł straty operacyjnej i 535,9 mln zł straty netto, wobec 2,05 mld zł wpływów, 75,7 mln zł zysku operacyjnego i 30,6 mln zł zysku netto rok wcześniej.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: AmRest sprzedaje 7,5 proc. udziałów Glovo za 76 mln euro
Chyba, że przejdą małą transformację i zamiast serwowania mięsa będą się przestawiać na warzywa, owoce albo jakieś innowacje żywnościowe. Pora, aby duże fast foody uczyły się od lokalnych gastronomii i pamiętały, że podstawa do ZDROWO.