W „Wiadomościach” pochwały Andrzeja Dudy z podkładem muzycznym. „To nie jest dziennikarstwo” (wideo)
W środę w „Wiadomościach” pokazano materiał Macieja Sawickiego z serią pozytywnych opinii o Andrzeju Dudzie. W relacji dodano pompatyczny podkład muzyczny. Niektórzy dziennikarze ocenili, że to w praktyce spot wyborczy prezydenta.

- To już ostatnia prosta kampanii, do wyborów prezydenckich zostały już tylko niespełna cztery dni. Czas kluczowych wyborczych decyzji zbliża się wielkimi krokami. Walka o głosy Polaków trwa. Ostatnie tygodnie były niezwykle intensywne. Na spotkania z prezydentem przychodziły tłumy wyborców a kilkadziesiąt tysięcy osób przystąpiło już do społecznych komitetów poparcia Andrzeja Dudy - stwierdziła Danuta Holecka w zapowiedzi materiału Macieja Sawickiego.
W relacji, z pompatyczną muzyką w tle, pokazano migawki ze spotkań Andrzeja Dudy z wyborcami, podczas których chwalili go i dziękowali mu wyborcy. - Duma, godność, szacunek, historia i tradycja, odpowiedzialność, wiarygodność, dotrzymywanie słowa - wyliczył Sawicki.
W kampanii wyborczej "Wiadomości" głównie o Andrzeju Dudzie, "Fakty" również krytycznie o TrzaskowskimPotem wymienił obietnice wyborcze, głównie z zakresu polityki socjalnej, które w czasie mijającej kadencji zrealizował Andrzej Duda. Pokazano też wypowiedź Roberta Kubicy, członka społecznego komitetu poparcia prezydenta w obecnej kampanii, oraz Adriana Stankowskiego z „Gazety Polskiej Codziennie”.
- Widać to (dobre zmiany w czasie kadencji Andrzeja Dudy - przyp.) podczas spotkań z wyborcami. Jak Polska długa i szeroka, niezależnie czy na północy, południu, wschodzie lub zachodzie, na spotkania z prezydentem Andrzejem Dudą przychodzą tłumy. Wyborcy z dumą pokazują swoje poparcie, bo wiedzą, o co toczy się gra - dodał reporter „Wiadomości”.
Relację skrytykowało wielu dziennikarzy aktywnych na Twitterze, oceniając ją jako czysto propagandową. - Maciej Sawicki z „Wiadomości” udowodnił, że granice żenady można przesuwać w nieskończoność. Nie wiem, co to za twór, ale obok materiału dziennikarskiego nawet to nie stało. @OlechowskiJarek (to szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej - przyp.) brawo wy, naprawdę - stwierdził Tomasz Żółciak z „Dziennika Gazety Prawnej”. - To, co robi TVP, nie mieści się w dziennikarskich standardach. To czysta propaganda - dodała Bianka Mikołajewska z OKO.press.
- Jest i materiał, który przejdzie do historii „dziennikarstwa” - skomentowała Lidia Lemaniak z Niezalezna.pl. - Kim Dzong Un lubi to - stwierdziła Monika Margraf z Onetu.
- Ja nikomu nie kartę wyborczą nie zaglądam; rozumiem i szanuję, że każdy ma swoje powody i popiera różnych kandydatów. Ale nie wierzę, że ktoś uważa, że coś takiego w głównym wydaniu serwisu telewizji publicznej jest w porządku. To nie jest dziennikarstwo - napisał Jakub Krupa, w przeszłości m.in. korespondent PAP.
„Wiadomości” i TVP Info wg połowy Polaków nierzetelnie relacjonują kampanię wyborczą, najlepiej oceniane „Wydarzenia”- Nieprawdopodobne, jak można się za pieniądze sk... iepścić. To będą kiedyś pokazywać zarówno studentom dziennikarstwa, czym ten zawód nie jest, jak i studentom politycznego PR, jak "to" robić - ocenił Jacek Harłukowicz z „Gazety Wyborczej”. - Kondycję demokracji wyznacza także obiektywizm i równy dystans do kandydatów, zachowywany przez media publiczne. TVP, która o głównym rywalu urzędującego prezydenta mówi, że trzymają za niego kciuki na Kremlu, sprowadza polską demokrację na poziom białoruski - skomentował Konrad Piasecki z TVN24.
Najdziwniejszy i najdroższy. 2 miliardy PAD za niego dał. https://t.co/wHfbfvZEmu
— kataryna (@katarynaaa) June 25, 2020
W zeszły poniedziałek w głównym wydaniu „Wiadomości” w podsumowaniu 5 lat aktywności prezydentowej Agaty Kornhauser-Dudy, skupiono się na jej ubraniach i działaniach charytatywnych. Te pierwsze chwalili m.in. ubierająca pierwszą damę Ela Piorun i mało znany projektant Christian Paul.
Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. średnia oglądalność głównego wydania „Wiadomości” wynosiła 2,92 mln widzów (25,7 proc. więcej niż rok wcześniej), z czego 2,17 mln w TVP1, a 749,9 tys. w TVP Info.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: W „Wiadomościach” pochwały Andrzeja Dudy z podkładem muzycznym. „To nie jest dziennikarstwo” (wideo)