Aplikacja EarthApp pokazuje, jak zmieni się świat w związku globalnym ociepleniem
Greenpeace Russia we współpracy z agencją Isobar Moscow uruchomił aplikację EarthApp, dzięki której można zobaczyć jak zmienią się najpiękniejsze miejsca na świecie na skutek zmian klimatycznych. Aplikacja nawiązuje do popularnej w ostatnich dniach aplikacji FaceApp.
Głośna od kilku dni aplikacja FaceApp umożliwiała użytkownikom postarzanie siebie - dzięki niej mogli zobaczyć, jak będą prawdopodobnie wyglądać w przyszłości, gdy się zestarzeją.
Mechanizm ten postanowił wykorzystać rosyjski oddział organizacji Greenpeace, który we współpracy z agencją Isobar Moscow uruchomił aplikację EarthApp. To narzędzie pozwala zobaczyć użytkownikom, jak w dalszej perspektywie mogą wyglądać wybrane miejsca na świecie, dziś uznawane za jedne z najpiękniejszych zakątków na świecie. W ramach akcji pokazano, jakiemu zniszczeniu mogą one ulec w związku z globalnym ociepleniem, jeżeli ludzie nie zaczną dbać i troszczyć się o środowisko i jeśli nie zmienią swoich dotychczasowych nawyków.

Serię zdjęć ilustrujących ewentualne skutki zmian klimatycznych opublikowano na Instagramie.
Zestawiono w niej fotografie wybranych miejsc teraz ze ich zdjęciami w przyszłości. Pokazano m.in. zalany wodą Petersburg.

Akcja spotkała się na Instagramie z ogromnym zainteresowaniem wielu wpływowych osób w Rosji, które zaczęły sobie udostępniać te posty i zachęcać do tego, by przyłączyć się do Greenpeace w walce ze zmianami klimatycznymi.
- Naukowcy już dawno zgodzili się, że za współczesne zmiany klimatyczne odpowiedzialne są ludzkie działania - mówi Polina Karkina, koordynator Greenpeace Russia ds. klimatu i energii. - Ludzkość spala węgiel, ropę naftową i gaz, co prowadzi do uwolnienia gazów cieplarnianych. Przez to zmieniliśmy atmosferę w podwórko śmieci. Musimy rozpowszechniać informację, że ludzkość znajduje się na krawędzi katastrofy. A zmiany mogą nadejść tylko wtedy, gdy przestaniemy zachowywać się tak, jakby nie było jutra – dodaje.

Kampania potrwa tydzień.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Aplikacja EarthApp pokazuje, jak zmieni się świat w związku globalnym ociepleniem