ATM Grupa produkuje więcej. Gorzej w pobocznych biznesach
W pierwszym kwartale 2025 roku ATM Grupa znacząco zwiększyła przychody z produkcji telewizyjno-streamingowej. Mocno zmalała natomiast jej sprzedaż deweloperska i zysk z inwestycji w akcji spółki Boombit.

ATM Grupa w minionym kwartale wypracowała 60,46 mln zł przychodów sprzedażowych, minimalnie mniej niż przed rokiem (60,48 mln). Do tego doszło 1,44 mln zł dochodu z dotacji.
Zdecydowana większość działalności firmy to produkcja seriali i programów dla nadawców telewizyjnych i platform streamingowych. W pierwszym kwartale 2025 roku ten segment zwiększył r/r przychody o 14,8 proc. do 47,34 mln zł i zysk EBITDA z 4,8 do 7,66 mln, zaś jego zysk netto zmniejszył się z 3,47 do 3,18 mln.
W zeszłym kwartale na 32 antenach (nie licząc platform streamingowych) można było oglądać 34 produkcje ATM Grupy, co złożyło się na blisko 4,6 tysiąca godzin wyemitowanych treści.

Pion zarządzania aktywami trwałymi, obejmujący główne wynajem hal i sprzętu do produkcji oraz związane z tym usługi, osiągnął wzrost kwartalnych wpływów o 4,3 proc. do 21,8 mln zł, natomiast jego zysk EBITDA poszedł w dół z 5,95 do 5,78 mln zł, a rentowność netto – z 1,64 mln zł zysku do 29 tys. zł straty.
W zeszłym kwartale spółki zależne ATM Grupy nie sprzedały żadnych mieszkań ani domów. W konsekwencji sprzedaż w segmencie deweloperskim skurczyła się z 4,82 mln do 51 tys. zł, EBITDA poszła w dół z 1,51 mln zł zysku do 115 tys. zł straty, a wynik netto – z 823 tys. zł zysku do 263 tys. straty. Natomiast zysk z posiadanych akcji spółki BoomBit zmniejszył się z 446 do 6 tys. zł.
Po stronie kosztowej ATM Grupy wzrosły przede wszystkim wydatki dotyczące wytworzenia sprzedanych usług, towarów i materiałów – z 49,63 do 53,44 mln zł. W konsekwencji zysk operacyjny firmy zmalał z 7,78 do 5,7 mln zł, a zysk netto – z 6,86 do 3,37 mln.

Kilka dni temu prezes ATM Grupy Andrzej Muszyński poinformował, że niebawem odejdzie z firmy. Jej szefem jest od prawie 14 lat.
W przyszłym roku ATM Grupa planuje zacząć budowę swojej kolejnej hali zdjęciowej w Warszawie. Firma zauważyła skutki niepewności wokół niedoszłej sprzedaży grupy TVN oraz sporu właścicielskiego w Polsacie. Nie spodziewa się, że zapowiedziane przez Trumpa cła na branżę filmową w USA wpłyną na nasz rynek.
Dołącz do dyskusji: ATM Grupa produkuje więcej. Gorzej w pobocznych biznesach