Axel Springer zamknie serwis Upday
Koncern medialny Axel Springer zamyka swoją platformę informacyjną Upday w jej obecnej formie. Jednak marka będzie nadal istnieć i służyć jako test dla platformy informacyjnej opartej na sztucznej inteligencji (AI). Związek dziennikarzy uważa, że "sztuczna inteligencja nie może zastąpić dziennikarstwa".

Celem jest zbadanie możliwości "wynikających z tej technologii dla dziennikarstwa i branży informacyjnej". Nowa usługa ma zostać uruchomiona latem 2024 r. pod nazwą Upday i będzie dostarczać użytkownikom wiadomości na tematy, które są w centrum uwagi w cyfrowym świecie.
W 2015 roku Springer nawiązał współpracę z gigantem technologicznym i największym na świecie producentem smartfonów Samsung - aplikacja Upday News była instalowana na telefonach komórkowych i innych urządzeniach południowokoreańskiej firmy. Upday rozszerzył swoją działalność na 34 kraje europejskie. Springer ogłosił teraz, że z końcem roku zakończy współpracę z Samsungiem.
Upday już w przeszłości zredukował około 150 miejsc pracy - do ok. 100. Teraz ogłoszono, że pozostałe ok. 70 miejsc pracy zostanie zlikwidowanych w obecnej formie. Firma przeanalizuje z pracownikami, czy możliwe jest kontynuowanie pracy w innym miejscu w Grupie.
Niemiecki związek dziennikarzy DJV wezwał Springera do zaoferowania pracownikom portalu informacyjnego alternatywnych miejsc pracy w innych mediach koncernu. Wydawnictwo musi wypełniać swoją odpowiedzialność społeczną jako wiodąca firma medialna w każdych okolicznościach.
Związek sceptycznie odniósł się do nowego projektu sztucznej inteligencji. "Jeśli dojdzie on do skutku, będzie to pierwszy przypadek niemal całkowitego zastąpienia dziennikarskiego serwisu informacyjnego przez roboty" - powiedział nowy krajowy przewodniczący DJV Mika Beuster. "Sztuczna inteligencja nie może zastąpić dziennikarstwa" - podkreślił.
Springer jest wydawcą gazet "Bild" i "Welt"; w perspektywie średnioterminowej chce publikować swoje gazety wyłącznie cyfrowo - przekazuje "Handelsblatt". Wydawca chce zaoszczędzić ok. 100 mln euro do 2025 roku dzięki niższym kosztom - np. personelu - i wyższej sprzedaży.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: Axel Springer zamknie serwis Upday
Ale nie, dam szansę, przeczytam ten komentarz. Podchodzę bliżej. Literki powiększam.
A nie, wciąż dE bI l.