SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Banki na reklamę tv: PKO, Agricole i BZ WBK dwa razy więcej, ING i Millennium mniej-top10

W ub.r. PKO BP na reklamy w telewizji cennikowo przeznaczył prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej, BZ WBK - więcej o 140 proc., a Credit Agricole - o 176 proc. Za to o 12-13 proc. zmniejszyły się wydatki w tym zakresie Grupy ING i Banku Millennium.

Dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w 2011 roku PKO BP jako jedyny bank cennikowo wydał na reklamę telewizyjną ponad 100 mln zł. Inwestycje PKO BP w tym zakresie wzrosły w skali roku dokładnie o 98,2 proc. Przypomnijmy, że od wiosny ub.r. twarzą reklamową PKO BP jest Szymon Majewski, który w nowej kampanii odgrywa… cały ten bank (zobacz tę reklamę).

>>> Telekomy w telewizji: PTC 20 proc. więcej, Polkomtel 25 proc. mniej

Jeszcze większe wzrosty cennikowych wydatków na reklamę telewizyjną rok do roku osiągnęły AIB European Investments Limited, właściciel BZ WBK, oraz Bank BPH - odpowiednio 140 i 120,1 proc. W kampaniach BZ WBK w drugiej połowie ub.r. występował Antonio Banderas (zobacz jedną z reklam z jego udziałem), a Bank BPH jako jeden z nielicznych banków reklamował się bez celebrytów. Podobną strategię realizował Eurobank, którego telewizyjny budżet reklamowy zwiększył się o 98,3 proc.

Z kolei Credit Agricole - do października ub.r. funkcjonujący w Polsce jako Lukas Bank - przeznaczył na marketing telewizyjny aż o 175,9 proc. więcej niż Lukas Bank w 2010 roku. Przypomnijmy, że twarzą kampanii wspierającej ten rebranding była Juliette Binoche (więcej o tej akcji).

Natomiast Getin Holding, właściciel Getin Banku i Noble Banku, wydał na reklamę telewizyjną 85,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki Alior Banku wzrosły o 27,2 proc., a Providenta - o 26,7 proc.

Z drugiej strony Grupa ING przeznaczyła na spoty w telewizji 12,2 proc. mniej niż w 2010 roku. Natomiast wydatki Banku Millennium w tym zakresie spadły o 12,9 proc.

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną (w zł)
bank 2011 2010
PKO BP 109 237 770 55 108 382
AIB European Investments Limited 88 210 016 36 751 620
Getin Holding 73 415 021 39 498 963
ING Group 69 131 481 78 748 062
Bank BPH PBK 58 879 116 26 747 335
Alior Bank 52 874 533 41 567 059
Credit Agricole 52 494 716 19 023 797*
Euro Bank 52 393 128 26 416 978
 Bank Millennium 50 619 318 58 076 534
Provident Financial PLC 48 038 328 37 900 135
*dane dotyczą Lukas Banku, który w połowie ub.r. został zastąpiony przez Credit Agricole Bank Polska


 

Dołącz do dyskusji: Banki na reklamę tv: PKO, Agricole i BZ WBK dwa razy więcej, ING i Millennium mniej-top10

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
jak mi PKO odpali 1 mln,to powiem czego nie robic w tej reklamie
0 0
odpowiedź
User
Marcin
@olo: a ego ci nie wystarczy? ;)
0 0
odpowiedź
User
olo
czy przez ego rozumiesz klepanie po plecach,
typu fajny gosciu jestes ?
wiec moje ego nie zalezy od innych
czy krzycza czy glaszcza,wisi mi to
kasa to jest kasa
kasa za prace/info
bo to jest praca/doswiadczenie
a ego ???? a co mnie to obchodzi
0 0
odpowiedź