Biedronka wprowadza do sprzedaży testy na obecność przeciwciał Covid-19
Sieć Biedronka od poniedziałku 15 marca br. będzie sprzedawać test Primacovid wykrywający przeciwciała SARS-CoV-2, wyprodukowany przez szwajcarskie laboratorium Prima Lab - zapowiada dyskont.

Test Primacovid to tak zwany test serologiczny. - Oznacza to, że pozwala wykryć, czy badana osoba wytworzyła przeciwciała IgG i IgM przeciwko koronawirusowi wywołującemu Covid-19. Test jest wyjątkowo prosty w użyciu: do badania używa się małej próbki krwi, a czas oczekiwania na wynik to tylko ok. 10 minut - tłumaczy w komunikacie Biedronka.
Producent, szwajcarska PRIMA Lab jest firmą certyfikowaną zgodnie z normami ISO 9001:2015 i ISO 13485:2016, a sam test to certyfikowany wyrób medyczny (certyfikat CE). Jego dokładność wynosi 98,3 proc.
Jaka cena testu w Biedronce
Ze względu na potencjalne duże zainteresowanie tym produktem, sieć Biedronka podjęła decyzję, iż klienci jednorazowo będą mogli zakupić maksymalnie trzy sztuki testu. Produkt dostępny będzie w cenie 49,99 zł za sztukę.
- Misją Biedronki od początku istnienia jest umożliwianie kupującym dostępu do towarów, które są dla nich ważne i to zawsze w niskich cenach. Dotyczy ona nie tylko produktów spożywczych, ale i takich, które pozwolą na zaspokojenie ważnych potrzeb psychologicznych i zwiększenie bezpieczeństwa. Do nich należy z pewnością test Primacovid. Wprowadzamy go na rynek jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, także dlatego, że jako lider rynku jest to część naszej odpowiedzialności społecznej - powiedział Piotr Konopko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.
Biedronka podkreśla, że test na obecność przeciwciał może wykonać każdy, kto miał lub podejrzewa, że miał kontakt z osobami zakażonymi lub z osobami z objawami Covid-19.
Producent testu zaleca, aby osoby, które uzyskają pozytywny wynik na obecność przeciwciał IgG i/lub IgM skontaktowali się z lekarzem i zgłosili wynik. Jeśli wynik będzie negatywny, ale objawy i tak występują, także zalecany jest kontakt z lekarzem.
W ub.r. sieć Biedronka zanotowała wzrost sprzedaży w złotych o 10,4 proc. do 59,8 mld zł, a sprzedaż w ujęciu porównywalnym zwiększyła się o 7,1 proc. Liczba sklepów wzrosła o 129 do 3 115, w 1100 działa obecnie 3750 kas samoobsługowych. W br. Jeronimo Martins chce zwiększyć liczbę placówek Biedronki o 100.
Trzecia fala epidemii koronawirusa
Od kilku dni notowano duże wzrosty tydzień do tygodnia liczby zakażeń covid-19 w Polsce. W czwartek rano Ministerstwo Zdrowia poinformowało o 21 045 nowych wykrytych przypadkach zakażenia, w środę - o 17 260, a we wtorek - o 9 954. Wzrosła też liczba osób hospitalizowanych z tego powodu.
W czwartek po południu minister zdrowia poinformował, że w związku z pogorszeniem sytuacji epidemicznej poprzednie obostrzenia (m.in. zamknięcie większości sklepów niespożywczych w centrach handlowych, kin, hoteli i basenów) zostaną przywrócone 15 marca w województwach mazowieckim i lubuskim, na razie na dwa tygodnie.
Samorządy obu województw dostaną do rozdysponowania 25,6 mln maseczek.
Większe obostrzenia przywrócono już w województwie warmińsko-mazurskim, a od soboty 13 marca będą obowiązywały w województwie pomorskim.
😷 Do województw mazowieckiego i lubuskiego trafi łącznie 25,6 mln maseczek - każdy z mieszkańców otrzyma 4 sztuki. pic.twitter.com/IKBlQ9KrUx
— Kancelaria Premiera (@PremierRP) March 11, 2021
Wiosną ub.r. po wybuchu epidemii czołowe sieci sklepów wprowadziły do oferty maseczki i rękawiczki ochronne.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Biedronka wprowadza do sprzedaży testy na obecność przeciwciał Covid-19