Blogerzy bez zgody w reklamie serialu, HBO Polska przeprasza
HBO Polska w ramach promocji serialu „Pozostawieni” („The Leftovers”) wysłało wybranym blogerom spersonalizowany mail reklamowy. Niektórych oburzyło wykorzystanie bez zgody ich wizerunku, za co stacja przeprosiła.

Maile promujące „Pozostawionych” w weekend otrzymali m.in. Paweł Opydo (autor Zombiesamurai.pl), Eliza Wydrych (autorka Fashionelka.pl) i Przemysław Pająk (szef Spidersweb.pl). Ten pierwszy na swoim profilu facebookowym zamieścił zawartą w wiadomości grafikę informującą o rzekomym zamknięciu jego bloga oraz komentujące to wypowiedzi innych blogerów. Mail zawierał link do podstrony z adresem i zawartością nawiązującą do bloga.
- Czy ktoś sobie robi jaja? Tej wielkości firma w formie mailingu wysyła reklamę składającą się z WYMYŚLONYCH cytatów blogerów (nie tylko tej trójki, są inne wersje). Czyli mówiąc wprost: wykorzystano wizerunek twórców do reklamy bez ich zgody i podpisując nazwiskiem tych osób rzeczy, których oni w żadnym wypadku nie napisali. Fail na całej linii - skrytykował to Paweł Opydo. - Czy ktoś dostał podobnego maila z wymyślonym cytatem ze mnie? Bo jak tak to podsyłam im wycenę takiego działania - zapowiedział.
- A czy ktoś oprócz mnie jeszcze negocjował udział w tej kampanii? - zapytał Maciej Budzich (Mediafun.pl) w dyskusji pod wpisem. - Dodam, że ostatecznie się nie dogadaliśmy... ale to było jakiś czas temu :) aż do dzisiaj :) - zaznaczył. - Wystawmy im fakturę - żartowała Eliza Wydrych.
HBO szybko wysłało przeprosiny blogerom, którzy poczuli się urażeni tym mailingiem. Na Facebooku zamieścił je Przemysław Pająk.
Agnieszka Niburska, deputy marketing director w HBO Polska odpowiedzialna za public relations, przyznaje, że wizerunek blogerów został wykorzystany w mailingu bez wcześniejszego uzyskania ich zgody.
- Przy czym chciałabym podkreślić, że ta forma komunikatu była skierowana personalnie do każdego z blogerów, a nie do szerokiej publiczności. Celem było przekazanie informacji o nowej produkcji w niestandardowy sposób - zaznacza. - Niektórzy blogerzy uznali korespondencję za część szerszej kampanii z ich udziałem, dlatego szybko wyjaśniliśmy, że była to wyłącznie dedykowana wysyłka do grona kilkunastu blogerów - dodaje.
Takie wyjaśnienia nie przekonują Pawła Opydo. - Nie ma absolutnie znaczenia, do kogo została wysłana reklama - stwierdził na Facebooku. - Została wysłana do grupy ludzi. Wąsko targetowana reklama to nadal reklama. Wizerunek grupy osób został wykorzystany do reklamy bez ich zgody. Ba, te same cytaty są na stronie www serialu - zauważył.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Blogerzy bez zgody w reklamie serialu, HBO Polska przeprasza
Zresztą nawet w mailingu do każej z tych osób pojedynczo byłoby to wykorzystanie wizerunku do reklamy. Zakazane.