Brand24 ma 3,5 tys. klientów, Larq sprzedał jego akcje za 2,2 mln zł
Na koniec czerwca zajmujący się monitoringiem internetu Brand24 miał 3 529 aktywnych klientów, wobec 3 333 kwartał wcześniej i 2 544 przed rokiem. Natomiast fundusz Larq Growth Fund I FIZ, główny akcjonariusz spółki, sprzedał za 2,2 mln zł akcje stanowiące 2,59 proc. jej kapitału.
Wzrost liczby aktywnych klientów Brand24 z 3 333 do 3 529 w ciągu kwartału to 5,9 proc. w górę, a z 2 544 do 3 529 w skali roku to 38,7 proc. w górę.
Firma oferuje w formie aplikacji przeglądarkowej narzędzie do monitoringu internetu, z którego korzystają przede wszystkim klienci biznesowi. - Przychód generowany przez poszczególnych klientów różni się w zależności od wybranego planu abonamentowego oraz liczby monitorowanych kluczowych zwrotów - zaznaczyła w komunikacie giełdowym.
Na koniec pierwszego kwartału 48 proc. klientów Brand24 pochodziło z Polski, a 52 proc. z zagranicy (łącznie z ponad 100 krajów). Średnio w minionym kwartale miesięczne powtarzalne wpływy od klientów wyniosły 1,22 mln zł, po wzroście z 1,12 mln zł w czwartym kwartale ub.r. Przeciętny miesięczny przychód (ARPU) od klienta wyniósł 364 zł, o 6 zł więcej niż w całym ub.r. Dla abonentów z Polski ten wskaźnik zmalał z 318 do 312 zł, a dla tych z zagranicy - ze 110 do 109 dolarów, natomiast łączy wzrost ARPU wynika z umocnienia się kursu dolara do złotego
Larq sprzedał 2,59 proc. akcji Brand24
W zeszły piątek fundusz Larq poinformował, że dzień wcześniej jego podmiot zależny Larq Growth Fund I FIZ sprzedał 52 tys. zł akcji Brand24 stanowiących 2,59 kapitału zakładowego spółki i dających tyle samo głosów na jej walnym zgromadzeniu. Cena sprzedaży, zrealizowanej w ramach transakcji sesyjnej na warszawskiej giełdzie, wyniosła 2,203 mln zł, co oznacza, że jedna akcja została wyceniona na 42,35 zł.
Larq Growth Fund I FIZ pozostaje głównym akcjonariuszem Brand24, przy czym jego udział w kapitale firmy i liczbie głosów na jej walnym zgromadzeniu zmalał do 33,19 proc. Zrealizowana właśnie transakcja to kolejna sprzedaż akcji Brand24 przez Larq - w kwietniu br. fundusz za 2,16 mln zł zbył 3,07 proc. akcji spółki.
Pozostali akcjonariusze Brand24 mający ponad 5 proc. kapitału spółki to jej prezes Michał Sadowski i członek zarządu Piotr Wierzejewski (po 12,36 proc.) oraz Venture Inc. (9,55 proc.). W poniedziałek na koniec sesji giełdowej za akcję firmy płacono 42,50 zł, co dawało jej kapitalizację w wysokości 85,31 mln zł.
Brand24 zadebiutował na rynku giełdowym NewConnect na początku ub.r., a w kwietniu br. złożył prospekt w sprawie przejścia na rynek główny. - Liczymy, że przeniesienie na główny parkiet GPW zwiększy zainteresowanie spółką ze strony inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych - uzasadnił Michał Sadowski.
W pierwszym kwartale br. Brand24 zanotował 3,61 mln zł skonsolidowanych wpływów sprzedażowych (po wzroście o 53 proc. w skali roku), 594 tys. zł zysku EBITDA (wobec 7 tys. zł straty rok wcześniej) i 19,2 tys. zł straty netto (przed rokiem strata wyniosła 375,4 tys. zł).
Newsletter




Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Brand24 ma 3,5 tys. klientów, Larq sprzedał jego akcje za 2,2 mln zł