Brand24 urósł o jedną czwartą. Wprowadza nowe narzędzie
Zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 w pierwszym kwartale 2025 roku osiągnęła wzrost przychodów o ponad 25 proc. przy niewielkim spadku zyskowności. W marcu spółka wprowadziła zmiany w cenniku dla nowych klientów.
Brand24 w pierwszym kwartale 2025 roku wypracował 9,91 mln zł przychodów sprzedażowych, o 25,6 proc. więcej niż przed rokiem. Firma w sprawozdaniu wskazała, że to efekt wzrostów miesięcznych powtarzalnych wpływów (na koniec zeszłego kwartału sięgnęły one 756 tys. dolarów, czyli 3 mln zł) i średniego przychodu od klientów, który poszedł w górę r/r o 28 proc. do 203 dolarów (811 zł), a w przypadku wyłącznie nowych klientów wyniósł już 246 dolarów (984 zł).
Zaznaczono, że wersję globalną oferowanego przez Brand24 narzędzia charakteryzuje wyższy poziom ARPU (co jest pochodną cennika i większego odsetka klientów wybierających najdroższą wersję planu abonamentowego), ponadto w portfolio firmy rośnie udział klientów zagranicznych.

Po stronie wydatkowej najmocniej zwiększyły się koszty wytworzenia sprzedanych usług – z 3,95 do 5,3 mln zł. Koszty ogólnego zarządu wzrosły zaś z 1,4 do 2 mln zł, a koszty sprzedaży – z 1,62 do 2,04 mln.
– W pierwszym kwartale tego roku przeznaczyliśmy sporo środków na inwestycje w kadrę i prace nad kolejnymi funkcjami naszych narzędzi. Dostosowujemy w ten sposób organizację do większej skali działalności. Nasza strategia skierowana na zwiększenie udziału dużych klientów korporacyjnych wśród naszych użytkowników, wymaga, z jednej strony zmiany modelu sprzedaży, aby dostosować go do procesów zakupowych w największych firmach, z drugiej zaś utrzymywania się na czele pod kątem innowacyjności i efektywności działania naszych rozwiązań – opisano w komunikacie prasowym firmy.
Zaznaczono, że wiąże się to z zatrudnieniem nowych programistów. – Warto podkreślić, że od 2 lat mocno wykorzystujemy AI do wsparcia produktywności, więc nie rozwiązujemy problemów tylko większą ilością ludzi, a raczej kombinacją specjalistów i technologii, którą są wspierani – dodano.
Nowi klienci Brand24 płacą więcej
Spółka zaznaczyła, że w zeszłym kwartale zakończyła opracowywać ChatBeat – nowe narzędzie do monitoringu marki w tekstach generowanych przez dostępne na rynku modele językowe AI. Brand24 planuje rozpocząć sprzedaż ChatBeat już w maju.
Natomiast w marcu Brand24 wprowadził zmiany w cenniku dla nowych klientów, koncentrując ofertę na segmencie enterprise. W sprawozdaniu firma zaznaczyła, że powinno się to przełożyć się na dalszy wzrost przychodów.
W zeszłym kwartale zysk na poziomie EBITDA zmalał r/r z 2,09 do 1,94 ml zł, na operacyjnym – z 1,06 mln do 717 tys. zł, a w ujęciu netto – z 1,16 do 1,09 mln zł.

W całym 2024 roku Brand24 osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów z 27,72 do 35,28 mln zł, zaś jego zysk netto zmniejszył się z 3,51 mln do 764 tys. zł.
Przez minione 12 miesięcy akcje firmy zdrożały o 13,2 proc., z czego od początku stycznia – o 5,3 proc. Przy kursie 51,60 zł na koniec środowej sesji giełdowej kapitalizacja spółki wynosi 117 mln zł. 77 proc. jej walorów należy do Prowly.com.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Brand24 urósł o jedną czwartą. Wprowadza nowe narzędzie
Dziękujemy za skopiowanie komunikatu prasowego. Gdyby nie pańska "praca" to czytelnicy nie wiedzieliby o jego istnieniu.
Dziękujemy również, że nie starał się Pan napisać tych informacji zrozumiałym językiem (bo ten bełkot jest przeznaczony dla inwestorów, a nie ludzi mediów), bo pewnie w tekście znów robiłoby się od błędów.
Pozdrawiamy też koleżanki i kolegów, którzy za mniejsze wynagrodzenia piszą swoje autorskie teksty.
Miłego dnia.