Branża reklamowa w Wielkiej Brytanii rusza z akcją przeciw molestowaniu seksualnemu w jej szeregach
Stowarzyszenia branżowy reklamowej w Wielkiej Brytanii - Advertising Association, NABS i WACL - ruszają z inicjatywą #timeTo, by rozwiązać problem molestowania seksualnego w branży reklamowej.

Według Cindy Gallop branża reklamowa ma dobrze udokumentowany problem z molestowaniem seksualnym. Jej zdaniem największym problemem biznesowym środowiska marketingowego nie jest wcale różnorodność płci, o której tak wiele się mówi, ale właśnie molestowanie seksualne.
Stephen Woodford, CEO Advertising Association powiedział: - Nasza branża, podobnie jak wiele innych w Wielkiej Brytanii i na całym świecie przechodzi poważny reset w zakresie zmiany zachowań. Nasze stowarzyszenie ma promować prawa i obowiązki ludzi pracujących w tej branży. To kwestia jasności co do standardów postępowania oczekiwanych od wszystkich pracujących w reklamie.
Pierwszym etapem akcji #timeTo będzie badanie branżowe przeprowadzone przez Karen Fraser. Jego wyniki mają dostarczyć informacji o obecnym poziomie zdarzeń związanych z molestowaniem seksualnym w środowisku reklamowym. Badanie ruszyło w poniedziałek 12 marca, jest anonimowe.
W kolejnych etapach prowadzone będą warsztaty, programy szkoleniowe dla stażystów oraz obecnych pracowników.
Pracami nad projektem kieruje Tess Alps, szefowa ThinkBox, pracują przy nim również Helen Calcraft, założycielka i dyrektor generalna Lucky Generals oraz Lorraine Jennings, dyrektor ds. usług w NABS.
- Do tej pory siedzieliśmy na panelach, dyskutowaliśmy, słuchaliśmy. Teraz nadszedł czas na konkretne działania. Nasze kolejne kroki będą uzależnione od wyników badań, ale już teraz czujemy się zobowiązani do opublikowania w ciągu najbliższych sześciu miesięcy kodeksu postępowania, który potem będzie promowany, a firmy będą zachęcane do jego wprowadzenia i przestrzegania – zapowiedziała Tess Alps.
Inicjatywa #timeTo dotyczy nie tylko kobiet, ale wszystkich osób pracujących w branży reklamowej, które z molestowaniem seksualnym lub jego próbami spotkały się w swoich miejscach pracy.
Całkiem niedawno w aplikacji networkingowej dla pracowników Fishbowl pracownicy wielu brytyjskich agencji reklamowych wyrazili frustrację, w jaki sposób ich firmy komunikują się i rozwiązują problemy molestowania seksualnego.
Kerry Glazer, prezes organizacji WACL powiedziała, że inicjatywa ta nie polega na wskazywaniu po nazwisku czy zawstydzaniu osób, które z takim zjawiskiem się spotkały, ale o upewnienie się, że każdy kto pracuje w branży reklamowej jest świadomy, że wszelkie niechciane zachowania o charakterze seksualnym, które powodują dyskomfort lub sprawiają, że dana osoba czuje się zastraszana, obrażana lub poniżana są nie do przyjęcia.
Cindy Gallop zdradziła, że otrzymała mnóstwo maili od ludzi z branży, którzy z molestowaniem seksualnym się zetknęli. Ujawniła, że w wielu z nich ludzie piszą, że mają już dość, ale boją się mówić o tym problemie, bo boją się konsekwencji m.in. utraty pracy.
W inicjatywie bierze udział ponad 180 osób reprezentujących najwyższą kadrę menadżerską w agencjach reklamowych, m.in. BBDO, FCB, McCann, Publicis, VML, Saatchi & Saatchi i Grey. 14 maja mają spotkać się kilku grupach - w Nowym Jorku, Los Angeles, Chicago i San Francisco.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Branża reklamowa w Wielkiej Brytanii rusza z akcją przeciw molestowaniu seksualnemu w jej szeregach