Business Insider Polska ma więcej użytkowników i mniej odsłon niż Next.gazeta.pl, Money.pl na czele serwisów gospodarczych (TOP 10)
Polska wersja Business Insidera notowała w ostatnich miesiącach więcej użytkowników niż Next.gazeta.pl, ale mniej odsłon i dużo krótszy czas korzystania. Liderem wśród serwisów o tematyce gospodarczej jest Money.pl, wyprzedzający Biznes.onet.pl, Infor.pl i Finanse.wp.pl.
Next.gazeta.pl został uruchomiony przez Agorę w połowie marca br., po tym jak firma w związku z globalnym przejęciem Business Insidera przez Axel Springer zrezygnowała z licencji na polską wersję BI. Serwis Next.gazeta.pl, zarządzany przez Rafała Hirscha, zastąpił działy Gazeta.pl o technologiach i pieniądzach.
W kwietniu br. stronę odwiedziło 1,04 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 6,03 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 9 minut i 30 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI. W listopadzie witryna miała prawie dwa razy więcej użytkowników (1,99 mln) i trzy razy więcej odsłon (17,77 mln). Przeciętny czas korzystania z niej przez odwiedzającego ustabilizował się na poziomie 12-13 minut.
W prawie każdym kolejnym miesiącu Next.gazeta.pl miał coraz więcej użytkowników i odsłon.
Odwiedzialność Next.gazeta.pl w 2016 r. | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
miesiąc | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
kwiecień | 1 043 802 | 6 034 789 | 165 275 | 0:09:30 | 4,05% |
maj | 1 048 649 | 6 163 132 | 177 496 | 0:10:09 | 4,16% |
czerwiec | 1 089 628 | 6 947 089 | 195 252 | 0:10:45 | 4,27% |
lipiec | 1 333 563 | 12 921 016 | 291 656 | 0:13:07 | 5,29% |
sierpień | 1 267 958 | 13 439 450 | 316 837 | 0:15:00 | 5,14% |
wrzesień | 1 520 706 | 15 695 451 | 347 039 | 0:13:42 | 6,00% |
październik | 1 528 077 | 15 057 773 | 331 473 | 0:13:01 | 5,86% |
listopad | 1 987 916 | 17 773 346 | 405 082 | 0:12:14 | 7,49% |
Polska wersja Business Insidera została uruchomiona na początku maja przez Grupę Onet-RAS Polska. W pierwszym, niepełnym miesiącu działania zanotowała 1,94 mln realnych użytkowników, 5,58 mln odsłon i 2:05 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Do listopada liczba użytkowników serwisu wzrosła o ponad 50 proc. (do 2,76 mln), a liczba odsłon - o ponad 100 proc. (do 11,73 mln). Natomiast przeciętny czas spędzany na stronie przez odwiedzającego wynosi około dwóch minut.
Odwiedzialność Businessinsider.com.pl w 2016 r. | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
miesiąc | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
maj | 1 943 009 | 5 575 000 | 67 353 | 0:02:05 | 7,70% |
czerwiec | 1 700 963 | 7 147 245 | 57 936 | 0:02:03 | 6,67% |
lipiec | 2 152 685 | 8 954 725 | 60 657 | 0:01:41 | 8,54% |
sierpień | 2 489 465 | 8 824 485 | 77 819 | 0:01:53 | 10,10% |
wrzesień | 2 103 986 | 7 602 439 | 64 791 | 0:01:51 | 8,30% |
październik | 2 527 781 | 8 762 038 | 89 004 | 0:02:07 | 9,69% |
listopad | 2 758 113 | 11 732 832 | 111 126 | 0:02:25 | 10,40% |
Tylko na komputerach Next.gazeta.pl w marcu br. zanotował 499,6 tys. użytkowników, 2,38 mln odsłon i 9:03 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Poziom miliona użytkowników witryna przekroczyła w lipcu, a 10 mln odsłon - we wrześniu. W minionym miesiącu osiągnęła rekordową liczbę użytkowników (1,29 mln) i odsłon (11,46 mln), natomiast najdłuższy przeciętny czas korzystania zanotowała w sierpniu i wrześniu.
Odwiedzialność Next.gazeta.pl w 2016 r. na komputerach | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
miesiąc | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
marzec | 499 584 | 2 378 780 | 75 387 | 0:09:03 | 2,28% |
kwiecień | 809 082 | 4 110 244 | 125 382 | 0:09:18 | 3,14% |
maj | 859 371 | 4 217 736 | 132 087 | 0:09:13 | 3,41% |
czerwiec | 875 704 | 4 856 519 | 147 732 | 0:10:07 | 3,43% |
lipiec | 1 036 809 | 8 856 156 | 210 377 | 0:12:10 | 4,11% |
sierpień | 1 034 242 | 9 509 720 | 230 701 | 0:13:23 | 4,19% |
wrzesień | 1 112 564 | 11 064 522 | 251 582 | 0:13:34 | 4,39% |
październik | 1 084 660 | 10 076 880 | 231 747 | 0:12:49 | 4,16% |
listopad | 1 290 414 | 11 458 018 | 271 971 | 0:12:39 | 4,86% |
Businessinsider.com.pl na komputerach notuje zdecydowanie więcej użytkowników niż Next.gazeta.pl - w maju miał ich 1,47 mln, a w listopadzie 1,94 mln. Natomiast liczba odsłon witryny zwiększyła się w tym czasie prawie dwukrotnie - z 4,19 mln do 8,19 mln.
Odwiedzialność Businessinsider.com.pl w 2016 r. na komputerach | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
miesiąc | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
maj | 1 471 086 | 4 190 736 | 57 261 | 0:02:20 | 5,83% |
czerwiec | 1 230 957 | 5 180 341 | 37 949 | 0:01:51 | 4,83% |
lipiec | 1 543 521 | 6 859 508 | 40 445 | 0:01:34 | 6,12% |
sierpień | 1 802 829 | 5 759 177 | 46 938 | 0:01:34 | 7,31% |
wrzesień | 1 603 717 | 5 422 503 | 41 878 | 0:01:34 | 6,33% |
październik | 1 882 603 | 5 741 967 | 54 722 | 0:01:45 | 7,22% |
listopad | 1 944 529 | 8 189 033 | 71 254 | 0:02:12 | 7,33% |
1 2

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Business Insider Polska ma więcej użytkowników i mniej odsłon niż Next.gazeta.pl, Money.pl na czele serwisów gospodarczych (TOP 10)
A next to coś lepszego? BI i Next to pudelki biznesowe - niesłychana miernota. Odnotowują odwiedziny tylko ze stron głównych Onetu i gazety.pl, kiedy mocno podrasują tytuły i dadzą sensacyjne zdjęcia.
Pewnie za jakiś czas wywalą naczelnego i połowę redakcji i zaczną od nowa budować.