Polski startup CampusAI pozyskał 40 mln zł. Celuje w 200 tys. klientów
W ramach rundy pre-seed CampusAI, tworzący platformę do nauki i współpracy ze sztuczną inteligencją, pozyskał 40 mln zł. W firmę inwestuje Maciej Zientara, twórca Supernova Group. CampusAI planuje wejść na minimum 10 nowych rynków i pozyskać 200 tys. klientów.
CampusAI tworzy wirtualną platformę, w której użytkownicy mogą korzystać w formie wizualnej z kursów, narzędzia AI i społeczności. Początkującym oferuje interaktywne kursy stworzone w technologii awatarów, uczące praktycznych umiejętności. Dla bardziej zaawansowanych to również marketplace, w ramach którego mogą oferować swoje kompetencje.
- Żeby transformacja cyfrowa była skuteczna, musi być oparta na wzmacnianiu najważniejszego potencjału każdej organizacji - człowieka. I tu z pomocą przychodzi AI. Dzięki sztucznej inteligencji jesteśmy w stanie podnieść proaktywność, kreatywność i sprawczość każdej osoby co przekłada się na wzrost potencjału organizacji. Dlatego tak ważne jest, by organizacje tworzyły przyjazne środowisko do zdobywania wiedzy i umiejętności współpracy z AI - opisuje Aureliusz Górski, założyciel i szef CampusAI.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Kursantki i kursanci mogą uczestniczyć w wielu projektach, które dzieją się na wirtualnym kampusie. W wyniku współpracy społeczności powstał już “hAI Magazine” i na podobnej zasadzie powstanie niedługo więcej projektów m.in. AI Radio i AI Art Gallery. Ich celem jest tworzenie klastrów technologicznych.
W ub.r. CampusAI podpisał z Akademią Leona Koźmińskiego deklarację o współpracy. Cyfrowy bliźniak budynku uczelni znajduje się już w uniwersum wirtualnej dzielnicy, w najbliższym czasie obie organizacje planują uruchomienie pierwszych wspólnych inicjatyw.
W radzie naukowej CampusAI zasiadają związani z Akademią Leona Koźmińskiego prof. Aleksandra Przegalińska i prof. Dariusz Jemielniak. - Wspieram naukowo Campus AI, ponieważ zgadzamy się na poziomie wartości. Po pierwsze, sztuczna inteligencja jest dla ludzi, a to znaczy, że jest ich narzędziem (a nie odwrotnie), a po drugie: sztuczna inteligencja jest dla wszystkich, a to oznacza, że powinna być przystępna i zdemokratyzowana - komentuje prof. Przegalińska.
W ramach zakończonej właśnie rundy pre-seed w CampusAI inwestuje Maciej Zientara - założyciel Supernova Group, a także partner w JR Holding. - Projekt okazał się sukcesem i popchnęło nas to od razu do myślenia o ekspansji zagranicznej. Zdecydowaliśmy poszukać od razu inwestora, który podzieliłby naszą wizję. Maciej Zientara otworzył nam dostęp do swojego wieloletniego know-how w budowaniu wartości na międzynarodowych rynkach. Spełnieniem marzeń każdego startupowca jest pozyskanie zaangażowanego inwestora, który mógłby wnieść coś więcej niż tylko pieniądze - mówi Aureliusz Górski.
CZYTAJ TEŻ: Apple wchodzi we współpracę z OpenAI przy sztucznej inteligencji
- Cieszę się, że mam szansę stać się częścią globalnego przedsięwzięcia mającego wymiar nie tylko biznesowy, ale społeczny. CampusAI wypracował unikalną i łatwo skalowalną koncepcję edukacji w obszarze sztucznej inteligencji, pozwalającą w krótkim czasie wprowadzić w świat AI setki tysięcy użytkowników, będąc odpowiedzią na wyzwania rewolucji cyfrowej - wylicza Maciej Zientara.
CampusAI wychodzi za granicę
Jak na razie wsparcia technologicznego CampusAI udzieliła grupa DGX, której szef Szymon Piekarz dołączył do projektu jako współzałożyciel i dyrektor technologiczny. Obecnie firma rozwija samodzielnie technologię w obszarze sztucznej inteligencji.
CampusAI planuje udostępnienie wielopoziomowej platformy generatywnej i zwiększenie sprzedaży programów rozwoju dla klientów B2B. W ciągu najbliższych trzech miesięcy chce wejść także na kolejne rynki. W tym roku plan obejmuje ekspansję na do 10 krajów.
- W pierwszej kolejności będą to rynki angielsko i hiszpańskojęzyczne. Docelowo, chcielibyśmy pojawić się na co najmniej 100 kluczowych rynkach. Zakładamy, że w kilkanaście miesięcy pozyskamy 200 tys. stałych użytkowników - opisuje Szymon Piekarz. - Poza aspektem czysto edukacyjnym, dążymy do tego aby budować rewolucyjne technologie w obszarze AI, które pomogą naszym użytkownikom rozwinąć skrzydła i być gotowym na zmiany następujące w szczególności na rynku pracy - dodaje.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Polski startup CampusAI pozyskał 40 mln zł. Celuje w 200 tys. klientów