ChatGPT chce pomagać w zakupach
Firma OpenAI poinformowała o aktualizacji funkcji wyszukiwania internetowego ChatGPT, która ma ułatwić użytkownikom zakupy online dzięki spersonalizowanym rekomendacjom produktów zawierającym zdjęcia, recenzje i bezpośrednie linki do nich.

Aktualizacja będzie dostępna w domyślnym modelu AI, GPT-4o. Będzie dostępna dla wszystkich użytkowników ChatGPT na całym świecie — w tym dla poziomów Pro, Plus i Free — a także dla tych, którzy korzystają z usługi bez logowania.
Użytkownicy otrzymają spersonalizowane rekomendacje produktów z różnych kategorii, takich jak moda, uroda, artykuły gospodarstwa domowego i elektronika, gdy zadadzą konkretne pytania. Jak poinformowało OpenAI, aktualizacja wykluczy reklamy, a firma nie będzie otrzymywać prowizji od zakupów dokonanych za pośrednictwem platformy ChatGPT.
Wyniki wyszukiwania zakupów zostaną ustalone niezależnie i będą opierać się na ustrukturyzowanych metadanych pochodzących ze źródeł zewnętrznych, takich jak ceny, opisy produktów i recenzje.
Firma podaje, że w lutym liczba aktywnych użytkowników OpenAI przekroczyła 400 milionów.
Jak to działa?
Użytkownik musi wpisać, czego szuka, np. "najlepsze ekspresy do kawy poniżej 200 USD, które świetnie nadają się do robienia latte i są odpowiednie do małych powierzchni”. W odpowiedzi ChatGPT wyszuka trzy najlepsze typy z kartami produktów i poda szczegóły dotyczące swoich typów w tekście pod tymi kartami.
Jeśli użytkownik kliknie na kartę produktu, pojawi się pasek boczny podobny do Google Shopping z większą ilością szczegółów na temat miejsc, w których można kupić produkt, oraz informacjami zaczerpniętymi z recenzji użytkowników w witrynach takich jak Amazon, Best Buy i Reddit. Karty mogą również wyświetlać przycisk „Zapytaj o to”.
Dołącz do dyskusji: ChatGPT chce pomagać w zakupach