Gigant wydzieli płatne kanały linearne. Tracą na wartości przez streaming
Medialno-telekomunikacyjny gigant Comcast zdecydował, że przeniesie swoje płatne kanały linearne do nowej spółki SpinCo. Zmiana dotyczy takich marek jak, CNBC, MSNBC, Oxygen, E! i Golf Channel. W dobie serwisów streamingowych tradycyjne kanały straciły na wartości. Z nowym podmiotem łatwiejsze będą potencjalne fuzje z innymi graczami.

Nowa firma ma specjalizować się w treściach informacyjnych, sportowych i rozrywkowych. Proces wyodrębnienia spółki ma zostać sfinalizowany w ciągu roku. Prezesem SpinCo zostanie prawdopodobnie Mark Lazarus, szef NBCUniversal, spółki zależnej Comcast. - Ta transakcja pozycjonuje zarówno SpinCo, jak i NBCUniversal do gry ofensywnej w zmieniającym się krajobrazie medialnym – stwierdził Mike Cavanagh, prezes Comcast. - NBCUniversal znajdzie się na nowej trajektorii wzrostu, napędzanej przez nasze światowej klasy treści, technologię, własność intelektualną, nieruchomości i talenty - dodał.

W strukturach Comcast pozostaną NBCUniversal, czyli właściciel działających m.in. w Polsce stacji 13 Ulica i Sci-Fi oraz kanały NBC, Telemundo i Bravo. Koncern nie zrezygnuje z inwestycji w serwis streamingowy Peacock. Comcast dalej będzie też świadczył usługi telewizji kablowej, szybkiego dostępu do internetu i prowadził parki rozrywki.
Konsolidacja nowej spółki z innymi graczami będzie łatwiejsza
Broadband TV News zauważa, że kanały płatnej telewizji w 2011 roku, kiedy Comcast przejmował kontrolę nad NBCUniversal, były o wiele bardziej lukratywne. W ostatnich latach sieci kablowe i platformy cyfrowe tracą na rozwiniętych rynkach telewizyjnych wielu abonentów na rzecz serwisów streamingowych typu Netflix, Amazon Prime Video, Max czy Disney+.
Comcast podaje, że dzięki spółce SpinCo może nabywać inne podmioty medialne lub być partnerem w konsolidacji. Wśród potencjalnych partnerów nowego podmiotu w przyszłości amerykańskie media wymieniają np. Starz, AMC Networks czy Warner Bros. Discovery. Szef tego ostatniego koncernu nie wykluczył kilka miesięcy udziału w konsolidacji.
Comcast nie jest jedynym gigantem, który zauważył spadek wartości linearnych kanałów. Latem Warner Bros. Discovery poinformował o odpisie wartości swoich tradycyjnych kanałów telewizyjnych na kwotę 9,1 miliarda dolarów. To wtedy pojawiły się pogłoski o możliwej sprzedaży TVN.Paramount Global, właściciel m.in. MTV, Comedy Central i Nickelodeon poszedł w ślady WBD i dokonał w II kwartale odpisu z tytułu utraty wartości swoich sieci telewizyjnych w kablu w wysokości 5,98 mld dol. W naszym kraju Paramount Global obok Comcast jest współwłaścicielem SkyShowtime.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Gigant wydzieli płatne kanały linearne. Tracą na wartości przez streaming