Kolejny nadawca chce być alternatywą dla MTV. Nowe kanały bez reklam
Nie tylko Grupa MWE Networks chce wypełnić lukę po zamykanych muzycznych stacjach MTV. W październiku Music Box Group planuje uruchomić kanały Music Box Hits, Music Box Dance, Music Box Sexy i rozszerzyć zasięg Music Box Classic – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Stacje mają nadawać na czeskich koncesjach.

Pod koniec roku z polskiego rynku znikną kanały: TeenNick, Polsat Comedy Central Extra, MTV 80s, MTV 90s, MTV 00s, MTV Hits, MTV Live HD, Club MTV i NickMusic. Paramount Global, który tnie koszty w związku z fuzją ze Skydance, postawił dostawców płatnej telewizji w trudnej sytuacji. Klienci, którzy w trakcie podpisywania lub przedłużenia umowy, mieli gwarantowane te stacje, będą mogli bezkarnie wypowiedzieć umowę przed okresem zobowiązania.
Polsat Box, Canal+, Play i Vectra już nie oferują zamykanych stacji jako gwarantowanych. Nowi i obecnie przedłużający umowy abonenci, nie mogą zrezygnować bez zapłaty kary. Aby pozostali nie zdecydowali się na taki ruch, operatorzy będą szukać zamienników likwidowanych stacji. Asta-Net wyłącza kanały Paramount Global już od października, zastępując je m.in. dodatkowymi kanałami Polsatu, Grupy MWE Networks, Kabaret WP czy EWTN Polska.
Grupa MWE Networks chce uruchomić na podstawie koncesji maltańskich stacje: Comedy Channel Extra, Pixel TV, Music 80s, Music 90s, Music 00s, Music Hits, Music Live HD i Music Club. Ich nazwy i profile są zbliżone do zamykanych stacji, co ma zniechęcić abonentów do rezygnacji. W przeciwieństwie do stacji MTV, te zapowiadane przez firmę Michała Winnickiego mają emitować reklamy i polską muzykę. Tylko część stacji ma być nadawanych w jakości HD.
Nowe kanały odpłatne i bez polskiej muzyki
Zupełnie inną strategię przyjęła Music Box Group. – Reklam nie będzie, to kanały odpłatne. Polskich teledysków też nie będzie. W pierwszej kolejności planujemy kabel, IPTV, serwisy OTT. Satelita tylko, jeśli będzie zainteresowanie u dużych platform cyfrowych w Polsce i za granicą. Emisja będzie w jakości Full HD. Jakość jest dla nas jest bardzo ważna. Stacje będą produkowane w Czechach – mówi Wirtualnemedia.pl Antoni Kudrewicz, head of marketing & business development Music Box Group.
Produkcja kanałów opiera się na bibliotece ponad 20 000 teledysków w jakości Full HD. Każdy klip, pierwotnie nagrany w SD, został zremasterowany w autorskiej technologii Music Box Group, aby zapewnić optymalną jakość obrazu i dźwięku na współczesnych telewizorach.

– Nad uruchomieniem naszych nowych kanałów zaczęliśmy pracować jeszcze wiosną, kiedy o planach MTV nie było jeszcze wiadomo publicznie. Od początku naszym celem było nie stworzenie czegoś „na szybko” czy „zamiast”, lecz przygotowanie projektu na najwyższym poziomie – zarówno pod względem selekcji muzycznej, jak i jakości treści. Uważam, że udało nam się stworzyć ofertę, która zrobi konkurencję na międzynarodowym rynku – powiedział Sergiusz Kobel, dyrektor zarządzający Music Box Group.
Wszystkie kanały mają mieć nowoczesną identyfikację graficzną w jednolitej stylistyce, z indywidualną kolorystyką podkreślającą ich charakter. Repertuar i playlisty będą układane przez doświadczonych ekspertów muzycznych, co ma zagwarantować spójność i unikalny profil każdej stacji.
Strategicznym partnerem technicznym została firma Amernet. Ekskluzywnym dystrybutorem w Polsce została spółka MediaSpurs, która obsługuje też polską wersję Euronews i kanały edukacyjne dla dzieci (RiC.today, Fix&Foxi i TV RiC TV). Projekt w Polsce poprowadzi Martyna Dobrzańska, head of partnerships w MediaSpurs. Wcześniej była związana m.in. z Viaplay, NBCUniversal i Paramount Global.
– Kanały tematyczne Music Box nie tylko precyzyjnie wpisują się w aktualne potrzeby rynku – dają zupełnie nowe doświadczenie odbioru muzyki na nowoczesnych telewizorach, dzięki ekskluzywnej jakości teledysków i szczegółowej selekcji repertuaru. Martyna Dobrzańska przez lata pracowała przy kanałach muzycznych, więc to także powrót do dobrze znanego segmentu. Cieszymy się, że możemy wspierać ich rozwój w Polsce – stwierdził Łukasz Wysocki, managing director w MediaSpurs.
Co pokażą poszczególne kanały?
Music Box Hits ma promować się hasłem „Best New Music!”. To kanał dla widzów w wieku 20–49 lat. Ma prezentować największe hity z aktualnych list przebojów oraz najgorętsze światowe i europejskie premiery. Nadawca chce, żeby jego dynamiczna playlista pozwalała być na bieżąco z trendami muzycznymi.

Music Box Dance będzie używał sloganu „Feel The Beat!”. To kanał z wyselekcjonowanymi teledyskami muzyki tanecznej i elektronicznej – od klasycznych klubowych brzmień po najnowsze produkcje najlepszych DJ-ów świata. Na antenie mają pojawić się także unikatowe wideoklipy odzyskane z archiwalnych nośników Betacam i zremasterowane w jakości Full HD.

Music Box Sexy ma towarzyszyć hasło „Where Music Is Sexy”. Nadawca podaje, że to „format unikatowy w skali globalnej, prezentujący teledyski o wysmakowanej, zmysłowej estetyce i wyjątkowych walorach wizualnych”. Ma łączyć „nowoczesny glamour z energią gorących rytmów, kierując ofertę do widzów ceniących styl, elegancję i odważne podejście do muzycznej oprawy”.

Music Box Classic wystartował jako kanał FAST, który jest dostępny m.in. w Niemczech. Teraz ma poszerzyć zasięg. Stacja prezentuje największe przeboje pop i rock z lat 80., 90. i 2000. W przeciwieństwie do stacji skupiających się na każdej dekadzie osobno, koncentruje się na ponadczasowych hitach dobranych do gustów widzów w wieku 35–59 lat.

– Music Box Classic już świetnie się sprawdza na kilku rynkach. Ostatnio z sukcesem zadebiutował na największej niemieckiej platformie WAIPU.TV, docierając do 2 milionów abonentów. Kanał był przyjęty po prostu fantastycznie – nie spodziewaliśmy się, że dostaniemy aż tyle pozytywnych wiadomości od naszych nowych niemieckich widzów – dodał Kobel.
Music Box to najstarsza marka telewizji muzycznej w Europie – powstała w 1984 roku w Wielkiej Brytanii, wcześniej niż MTV Europe (1987), MCM we Francji (1989), Viva w Niemczech (1993) czy VH1 UK (1994). Firma obecnie nadaje kanały muzyczne m.in. w Polsce, Ukrainie, Izraelu, Gruzji i na Gibraltarze. Polska wersja Music Box wystartowała w styczniu 2021 roku. Prowadzi niekodowaną emisję satelitarną. Jest też dostępna dla klientów wybranych sieci kablowych i serwisów streamingowych.
Dołącz do dyskusji: Kolejny nadawca chce być alternatywą dla MTV. Nowe kanały bez reklam