Comperia sprzeda maksymalnie 1,33 mln zł nowych akcji po minimum 6 zł
Walne zgromadzenie akcjonariuszy firmy Comperia (wydawcy m.in. serwisów Comperia.pl, eHipoteka.com, Banki.pl, Telepolis.pl) zdecydował o emisji maksymalnie 1,33 mln nowych akcji w cenie minimum 6 zł. Środki z ich sprzedaży spółka chce przeznaczyć na rozwój w różnych segmentach swojej działalności.
Akcjonariusze Comperii ustalili, że ostateczne decyzje co do liczby i ceny nowej emisji akcji podejmie zarząd firmy. Przy czym liczba akcji może wynieść maksymalnie 1,33 mln, a cena za akcję - 6 zł.
Obecnym akcjonariuszom firmy przyznano prawo poboru nowych akcji - będą mogli z niego skorzystać 4 czerwca, kupując maksymalnie tyle akcji, ile obecnie posiadają.
W ub.r. Comperia zanotowała 22,38 mln zł wpływów ze sprzedaży (po wzroście o 37 proc. w skali roku) i 3,38 mln zł straty netto (wobec 8,86 mln zł straty w 2016 roku).
Obecnie kapitał firmy jest podzielony na 2,16 mln akcji. Na koniec piątkowej sesji giełdowej za jedną płacono 8,20 zł, co dawało kapitalizację spółki w wysokości 17,69 mld zł.
Głównym akcjonariuszem Comperii jest Talnet Holding z 352,2 tys. akcji stanowiących 16,32 proc. kapitału i dających 24,52 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. Marek Dojnow ma 294 tys. akcji (13,62 proc. kapitału i 17,53 proc. głosów na WZA), porozumienie, do którego należą Karol Wilczko, Bartosz Michałek, Robert Wilczyński, Tomasz Filipiak, Andrzej Kasperek, Konrad Pankiewicz, Tomasz Publicewicz, Witold Tomaszewski i Marcin Kozłowski - 296,5 akcji (13,74 proc. kapitału i 10,43 proc. głosów na WZA), a TFI Investors - 270,4 tys. akcji (12,53 proc. kapitału i 9,51 proc. głosów na WZA).
Comperia planuje inwestycje w e-commerce
Pod koniec marca zarząd Comperii szczegółowo opisał plany rozwojowe. Zaznaczył, że na ich realizację potrzebuje minimum 8 mln zł. Firma rozwija się w sektorze ubezpieczeniowym poprzez swoją spółkę zależną Comperia Ubezpieczenia (CU). - Planowana skala działania sieci dystrybucji produktów ubezpieczeniowych ma objąć swym zasięgiem obszar całej Polski; dalszy rozwój technologiczny powinien pozwolić CU na wprowadzenie kanałów bezpośredniej sprzedaży ubezpieczeń, zwłaszcza że posiadane w CU kompetencje z zakresu implementacji projektów i rozwiązań technologicznych (wdrożone unikalne rozwiązanie softwarowe w postaci aplikacji ComperiaAgent) ułatwiają nawiązywanie współpracy z ubezpieczycielami w zakresie usług on-line - zapowiedziano.
Comperia poinformowała, że zamierza szukać synergii między swoim głównym segmentem działalności - reklamą efektywnościową - a potrzebami jej głównych klientów: banków i innych firma z sektora finansowego. Dlatego przegotowuje projekt z zakresu wspierania finansowania zakupów internetowych.
- Wdrożenie w Polsce nowej dyrektywy UE regulującej rynek płatności, tzw. PSD 2 (Payment Services Directive 2) przyczyni się do zmniejszenia bariery wejścia przez spółkę w obsługę segmentu e-commerce na bazie posiadanych relacji biznesowych z bankami i firmami pożyczkowymi, zaś nowatorskie rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji i systemów samouczących (tzw. machine learning), zrewolucjonizują w najbliższych latach obsługę procesów pozyskiwania finansowania konsumenckiego; w tym zakresie spółka mogłaby oferować najnowsze rozwiązania na bazie posiadanych relacji biznesowych - zapowiedział zarząd Comperii.
Dodał, że firma dalej będzie rozwijać platformę do obsługi segmentu sieci afiliacyjnej comperialead. - Z uwzględnieniem faktu, że strategia zmniejszania sieci oddziałów stacjonarnych w bankach powoduje zwiększenie wagi współpracy z sieciami afiliacyjnymi; spółka zamierza maksymalnie wykorzystać ten proces w ramach sieci tworzonej przez spółkę i jej partnerów, umacniając w ten sposób swą pozycję wśród klientów finansowych - dodały władze firmy.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Comperia sprzeda maksymalnie 1,33 mln zł nowych akcji po minimum 6 zł