Czeka nas dalszy solidny wzrost w segmencie reklamy online
- Fakt, iż konsumenci coraz więcej czasu spędzają online, rosnące doświadczenie marketerów w internecie i innowacje w świecie cyfrowym to główne czynniki wzrostu na rynku reklamy internetowej - pisze Jacek Olechowski, prezes zarządu IAA Polska.
Stały wzrost segmentu reklamy online ma bardzo silne i zdrowe podstawy - nie wynika bowiem z jednego czynnika, ale szeregu zjawisk, które wzajemnie uzupełniają się w napędzaniu tego rynku. Po pierwsze coraz więcej czasu konsumenci spędzają online, stąd udział digital w ogólnym torcie reklamowym goni jego udział w torcie medialnym. Po drugie z każdym miesiącem wiedza i doświadczenie reklamodawców w zakresie skutecznego wykorzystania tego kanału rośnie, co przekłada się na wyższą skłonność do wydatków.
Warto też wspomnieć o ciągłej innowacji w świecie cyfrowym - najpierw były media społecznościowe, potem smartfony, teraz tablety, a za chwilę Google Glass i inne narzędzia, które wymuszają na marketerach wydatki na testy, wdrożenia i dodatkowe wydatki mediowe ponad to, co wydawali w online jeszcze rok temu.
W moim przekonaniu - o ile nie nastąpi gwałtowne załamanie całej gospodarki - należy spodziewać się, że te strukturalne czynniki jeszcze długo będą napędzać solidny wzrost w segmencie online, częściowo kosztem innych mediów.
Jacek Olechowski, prezes zarządu polskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA oraz szef spółki Mediacap
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Czeka nas dalszy solidny wzrost w segmencie reklamy online