Pierwszy holding reklamowy podpisuje unijny Pakt o AI
Dentsu jako pierwszy globalny holding marketingowo-reklamowy podpisał Europejski Pakt na rzecz Sztucznej Inteligencji. Jest to dobrowolna inicjatywa prowadzona przez Komisję Europejską w celu promowania odpowiedzialnych praktyk w zakresie sztucznej inteligencji przed pełnym wdrożeniem unijnej ustawy o sztucznej inteligencji (obecnie zaplanowanej na sierpień 2026 r.).

Dentsu zauważyło, że marki wyrażają obawy dotyczące sposobu, w jaki agencje wykorzystują sztuczną inteligencję, powołując się na niedawne badanie Światowej Federacji Reklamodawców, które wykazało, że 80 proc. marek jest zaniepokojonych wykorzystaniem sztucznej inteligencji przez swoje agencje kreatywne i medialne.
Spółka uważa, że ustawa UE o sztucznej inteligencji, której pierwsze postanowienia weszły w życie w sierpniu ubiegłego roku, koncentruje się na opracowaniu strategii mających na celu odpowiedzialną integrację sztucznej inteligencji i zapewnienie zgodności z przepisami.
Ustawa wzywa również do identyfikowania i zarządzania systemami AI, które mogą stwarzać „znaczne ryzyko”. Nakazuje również edukowanie zespołów firm, które z nich korzystają, aby miały umiejętności odpowiedzialnego wdrażania AI.
Dotychczas Pakt podpisało ponad 130 organizacji, w tym Adobe, Mastercard i Google.
Dentsu poinformowało m.in. o opracowywaniu przypadków użycia sztucznej inteligencji obarczonych większym ryzykiem oraz o wdrażaniu ogólnofirmowych programów szkoleniowych z wykorzystaniem AI Connective i Live Learning Enablement Program.
Holding dysponuje infrastrukturą AI i współpracuje z firmami Microsoft, Adobe, AWS, Google i Salesforce. Firma opracowała ponad 80 rozwiązań AI, które odpowiadają na „realne wyzwania biznesowe, jednocześnie dążąc do spełnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa, prywatności i odpowiedzialnej AI”.
Za pośrednictwem swojego oddziału inwestycyjnego Dentsu Ventures firma wsparła takie startupy zajmujące się sztuczną inteligencją, jak Inworld, Fidder i VidMob.
Dołącz do dyskusji: Pierwszy holding reklamowy podpisuje unijny Pakt o AI