SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dino dalej rośnie. Przez kwartał prawie 60 nowych sklepów

Grupa Dino Polska w pierwszym kwartale 2025 roku zwiększyła przychody r/r o 10,2 proc., zarabiając na czysto 311 mln zł. Do firmy należy już ponad 2,7 tys. sklepów Dino, w ciągu kwartału uruchomiono 58 nowych.

Sklep Dino, fot. materiały prasowe Sklep Dino, fot. materiały prasowe

Grupa kapitałowa Dino Polska kolejny raz przekroczyła pułap 7 mld zł kwartalnych przychodów sprzedażowych. W minionym kwartale sięgnęły one 7,35 mld zł, rosnąc rok do roku o 10,2 proc.

To efekt przede wszystkim rozwoju sieci Dino. Sprzedaż porównywalna w tych sklepach zwiększyła się bowiem r/r jedynie o 0,5 proc., podczas gdy według GUS wzrost cen żywności wyniósł 6,1 proc.

W wolumenie sprzedażowym sklepów Dino w zeszłym kwartale 42 proc. stanowiły produkty świeże, 45,8 proc. – pozostałe produkty spożywcze, zaś 12,2 proc. – artykuły niespożywcze.

Ponad 2,7 tys. sklepów Dino

Na koniec marca br. działało 2 746 sklepów Dino o łącznej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej 1,08 mln metrów kwadratowych. Rok do roku powierzchnia zwiększyła się o 12,9 proc.

Tylko w zeszłym kwartale uruchomiono netto 58 sklepów Dino, wobec 32 rok wcześniej.

Najwięcej sklepów Dino w przeliczeniu na 100 tys. mieszkańców jest w województwie lubuskim (18,4) i wielkopolskim (16,7). W ciągu roku liczba placówek sieci znacząco wzrosła też na wschodzie Polski, np. w województwie podkarpackim z 0,4 do 1,3 na 100 tys. mieszkańców, zaś w lubelskim – z 2,2 do 3,3.

Na dachach już 2 569 sklepów Dino (o 93 niż na koniec ub.r.) działały instalacje fotowoltaiczne. Kwartalna produkcja energii elektrycznej przez owe instalacje poszła w górę r/r z 10,4 do 15,2 GWh.

Kwartalny koszt własny sprzedaży grupy Dino Polska zwiększył się r/r o 8,5 proc. do 5,57 mld zł, wydatki w obszarze marketingu i sprzedaży – o 20,9 proc. do 1,32 mld, natomiast koszty ogólnego zarządu – o 11,4 proc. do 57,6 mln zł.

W konsekwencji na poziomie EBITDA zysk firmy wzrósł z 492,1 do 532,26 mln zł, a marża zmalała z 7,38 do 7,24 proc. Zysk operacyjny zwiększył się z 397,52 do 414,1 mln zł, a zysk netto – z 295,25 do 311,38 mln.

Dołącz do dyskusji: Dino dalej rośnie. Przez kwartał prawie 60 nowych sklepów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl