Discovery Polska z większymi wpływami, spisało na straty 46 mln zł inwestycji w nadawcę Metro
Spółka Discovery Polska w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 13,9 proc. do 129,86 mln zł i zysku operacyjnego z 22,31 do 23,27 mln zł. Natomiast jej strata netto pogłębiła się z 7,92 do 19,53 mln zł, głównie wskutek spisania na straty 46 mln zł inwestycji w nadawcę stacji Metro.
Discovery Polska zajmuje się usługami wsparcia w ramach rachunkowości zarządczej, rachunkowości finansowej, kadr, płac, wsparcia IT dla innych podmiotów koncernu Discovery w Europie Środkowo-Wschodniej.
Wszystkie przychody spółki są osiągane w ramach tego koncernu. W ub.r. wpływy od Discovery Communications Europe wzrosły z 99,68 do 112,38 mln zł, od Discovery Corporate Services - z 310 tys. zł do 3,7 mln zł, od Discovery Networks Benelux - z 1,85 do 2,57 mln zł, a od Dplay Entertainment Limited - z zera do 1,81 mln zł.
Niższe wpływy od TVN
Z kolei przychody od TVN zmniejszyły się z 9,25 do 7,28 mln zł, a od TVN Media - z 1,48 mln zł do zera.
Po tym jak na początku 2018 roku Discovery przejęło Scripps Networks Interactive, ówczesnego właściciela grupy TVN, zintegrowano działalność obu firm w Polsce. W 2019 roku TVN przejął od Discovery Polska zarządzanie jego stacjami w zakresie programingu i dystrybucji (TVN Media zaczęło sprzedawać ich ofertę reklamową), a także obszar badań i marketingu.

80 pracowników więcej
Koszty operacyjne Discovery Polska wzrosły rok do roku z 91,57 do 105,22 mln zł, czyli o 19,4 proc. Zdecydowana większość to koszty pracownicze: nakłady na wynagrodzenia poszły w górę z 52,3 do 66,94 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia dla zatrudnionych - z 7,81 do 11,04 mln zł.
W ub.r. w firmie pracowało średnio 311 osób, o 80 więcej niż w 2019 roku. Zarząd zarobił w ub.r. 13,31 mln zł, rok wcześniej było to 12,96 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty usług obcych zwiększyły się z 13,06 do 21,16 mln zł. Z kolei wydatki na zużycie materiałów i energii zmalały z 7,48 do 1,23 mln zł, na podatki i opłaty - z 3,22 do 1,39 mln zł, na amortyzację - z 2,68 do 2,48 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 5,01 mln zł do 978 tys. zł.
W ub.r. firma na niefinansowe aktywa trwałe przeznaczyła 5,44 mln zł, a w br. planuje wydać w tym zakresie 12,57 mln zł.
W efekcie jej zysk sprzedażowy zwiększył się z 22,4 do 24,64 mln zł, a zysk operacyjny - z 22,31 do 23,27 mln zł.
10 mln zł dywidend, nadawca Metro warty 46 mln zł mniej
Discovery Polska ma 100 proc. udziałów spółek Discovery Romania, Discovery Hungary i Green Content (ta ostatnia to nadawca kanału Metro dostępnego m.in. w naziemnej telewizji cyfrowej).
Przychody z dywidend od Discovery Hungary zmalały rok do roku z 3,22 mln zł do 948 tys. zł, a od Discovery Romania wzrosły z 5,58 do 9,1 mln zł.
Z kolei Green Content od kilku lat notuje spore straty. W konsekwencji Discovery Polska obniżyło wycenę jej posiadanych udziałów z 33 mln zł do zera.
Natomiast w bilansie za ub.r. zaksięgowało 46 mln zł utraty wartości inwestycji w Green Content. W konsekwencji koszty finansowe poszły w górę z 33,71 do 46,32 mln zł.
Z drugiej strony we wrześniu ub.r. Discovery Polska zostało dokapitalizowane przez swojego jedynego właściciela - spółkę DNI Europe Holdings, która objęła nowe udziały za 46,05 mln zł.

Wkrótce Discovery i TVN razem z HBO i CNN
W maju br. zapowiedziano globalną fuzję Discovery z koncernem TimeWarner należącym obecnie do telekomu AT&T. W połączonej firmie większościowym akcjonariuszem będą obecni akcjonariusze AT&T z 71 proc. walorów, a 29 proc. akcji przypadnie Discovery. AT&T dostanie też 43 mld dolarów w gotówce, obligacjach i w formie zmniejszenia zadłużenia WarnerMedia.
Transakcja ma zostać sfinalizowana w przyszłym roku.
Do WarnerMedia należą przede wszystkim wytwórnia filmowa Warner Bros. oraz nadawcy telewizyjni CNN, HBO i Cartoon Network (dwaj ostatni są obecni w Polsce) W połowie 2018 roku firma, wówczas działająca pod nazwą Time Warner, została przejęta przez AT&T za ok. 85 mld dolarów, z czego 42,5 mld dolarów w gotówce.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Discovery Polska z większymi wpływami, spisało na straty 46 mln zł inwestycji w nadawcę Metro